دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: کسانی که در فتنه ۸۸ با دولت انگلیس و آمریکایی‌ها هم‌گرایی کردند، می‌خواهند هم‌زمان با بازگشایی سفارت انگلیس فعالیت سیاسی خود را آغاز کنند، چه تضمینی وجود دارد حزب اتحاد ملت فتنه‌ای دیگر را آغاز نکند؟

بازگشایی سفارت انگلیس بدون اعتنا به مصوبه مجلس چه معنا دارد/ چه تضمینی وجود دارد حزب اتحاد ملت فتنه‌ای دیگر را آغاز نکند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، افزود: بازی کهنه نظارت استطلاعی و استصوابی چیزی نیست که احزاب و مردم را با آن سرگرم کرد تا مطالبات اقتصادی خود را فراموش کنند.

حبیبی بیان داشت: بر اساس اغلب نظرسنجی‌ها رفع بیکاری، گرانی، مهار تورم و بهبود وضعیت اقتصادی کشور مهمترین مطالبات مردم است. چرا آقای رئیس جمهور در آستانه هفته دولت نمی‌‌خواهد به مطالبات مردم از زبان آمار حرفی بزند. وضعیت بورس خوب نیست. قیمت نفت به زیر 50 دلار سقوط کرده است. آمد و شد هیئت‌های اقتصادی غرب اتفاق جدیدی در حوزه اقتصادی کشور پدید نیاورده است ما همچنان در وضعیت رکود تورمی هستیم حتی موج کاذب پدید آمده از توافق وین هم نتوانست نسیم تازه‌ای در حوزه فعالیت‌های اقتصادی در کشور پدید آورد.

وی افزود: در این حال و هوا بازگشایی سفارت انگلیس بدون اعتناء به مصوبه مجلس چه معنا دارد؟ بر اساس مصوبه مجلس وزارت خارجه موظف بود در صورت تغییر سیاستهای خصمانه انگلیس سطح روابط را ارتقاء دهد. سوال این است که آیا در سیاستهای خصمانه دولت انگلیس در قبال ملت ایران تغییری حاصل شده است؟!

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین با اشاره به برگزاری کنگره حزب اتحاد ملت تصریح کرد: اغلب کسانی که در فتنه 88 با دولت انگلیس و آمریکاییها همگرایی کردند و با قانون‌گریزی کمر به عدم اقتدار و امنیت ملی کشور بستند همزمان با بازگشایی سفارت انگلیس می‌خواهند فعالیت سیاسی خود را آغاز کنند چه تضمینی وجود دارد این جماعت فتنه‌ای دیگر را آغاز نکنند.

وی با اشاره به نامه اصلاح‌طلبان در آذر 88 به وزارت خارجه آمریکا افزود: اصلاح‌طلبان سبز به آمریکا نامه نوشتند.در اوج فتنه که آمریکا تحریم‌ها را تشدید و مرتب ملت ایران را تهدید به حمله نظامی می‌کرد. فتنه سبز اموی دشمن را در وضع تحریم‌های ظالمانه تشویق کردند و هنوز هم حاضر نیستند شرارت را رها کنند و با ملت همدردی کنند. چرا باید دولت برای بازگشت آنها به صحنه سیاسی فرش قرمز پهن کند و روزنامه ایران ارگان دولت با تیتر «بازگشت اصلاح‌طلبان با پرچم اتحاد ملت» به استقبال آنان برود.

حبیبی با اشاره به خطر نفوذ دشمن در کشور پس از مذاکرات وین اظهار داشت: نخبگان و به ویژه امت حزب‌الله باید بازگشت فتنه‌گران به صحنه سیاسی کشور را رصد کنند و از یک سوراخ ده بار گزیده نشوند.

وی  در باره حملات به شورای نگهبان تاکید کرد: شورای نگهبان در قانون اساسی جایگاه ویژه‌ای دارد. اصول قانون اساسی توسط شورای نگهبان تفسیر می‌شود و قوانین عادی هم توسط مجلس شورای اسلامی  تفسیر می‌شود که در خصوص نظارت این نهاد آن را «استصوابی» اعلام کرده‌اند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: اگر رئیس جمهور التزام عملی به قانون اساسی و قوانین عادی کشور دارد نباید در این مورد مناقشه کند. اگر حرفی هم دارد باید در کمیته حل اختلاف بزند جایش در میتینگ سیاسی با حضور استانداران نیست.

وی افزود: اگر رئیس جمهور دغدغه نفوذ دشمن در ارکان حکومت را دارد باید از نظارت استصوابی شورای نگهبان استقبال کند نه اینکه بخواهد آن را سست کند. هموار کردن راه نفوذ بیگانگان به ساختار قدرت از طریق تضعیف شورای نگهبان چه نفعی برای رئیس جمهور دارد؟

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد خطر نفوذ دشمن در داخل و تحرکات جدید آمریکا در منطقه گفت: ما انتظار داشتیم رئیس جمهور به عنوان رئیس دستگاه اجرایی کشور در دیدار با استانداران برنامه دولت برای مقابله با نفوذ دشمن و نیز جلوگیری از بسط نفوذ آمریکاییها در منطقه را اعلام کند و بیشتر در جهت وحدت و همدلی و همزبانی سخن بگویند.

حبیبی با اشاره به این سخن رئیس جمهوری که گفته «نباید فکر کنیم پس از حصول توافق می‌توانیم هر طور که بخواهیم حرف بزنیم»  بیان داشت: اولاً توافق نه در ایران و نه در آمریکا سرنوشتش هنوز معلوم نشده است بر فرض هم در آمریکا معلوم شود که نشده چه تضمینی برای آن است که نقض عهد نکنند؟ ثانیاً مگر جزو توافق هست که برخی حرفها زده نشود آیا جزو توافق است که حدود آزادی بیان و قلم را آمریکاییها تعیین کنند؟ اینگونه حرف زدن با استقلال و عزت ملی ما ایرانیان نمی‌خواند. رئیس جمهور بهتر است ادبیات گفت و گو با دشمن و دوست را وارد «برجام» نکند. ملت خود می‌داند با دشمن چگونه حرف بزند. آمریکا مصداق اتم دشمن ملت ایران است.

وی مصاحبه خانم ابتکار معاون رئیس جمهور با بی بی سی را تقبیح کرد و گفت: طبق گفته وزیر ارشاد مسئولان منع دارند با بی بی سی گفت و گو کنند. ایشان چرا این گفت و گو را انجام داده است.

حبیبی تصریح کرد: چرا خانم ابتکار به بی بی سی گفته است توافق وین می‌تواند در انتخابات آینده برای اصلاح طلبان به عنوان یک اهرم در مقابل جریان رقیب به کار گرفته شود مگر کارکرد «برجام» اثرگذاری روی رقابت‌های سیاسی انتخاباتی در داخل است؟ پس مسئله رفع تحریم‌ها و دهها تعهد آمریکا بر برجام چه می‌شود که هیچ یک تا کنون اجرا نشده است.

وی افزود: باید نقشه راه دشمن را بدانیم چیست و کسانی که از روی غفلت آن را می‌خواهند عملیاتی کنند هشدار بدهیم.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان سالروز ولادت حضرت ثامن‌الحجج (علیه السلام) را به همه مسلمانان جهان تبریک گفت.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Rahi IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    جناب آقای حبیبی بنده به جنابعالی علاقه ویژه دارم و احترام خاصی قائلم . این سندی مدعی هستید اصلاح‌طلبان به امریکایی ها را داده اند کجاست ؟ چه کسانی هستند که چنین جنایتی را در حق ملت کرده اند؟ آقای جنتی می‌فرماید اصلاح طلبان از خارجیها چند میلیارد پول گرفته اند شما چنین می‌فرمایید . چرا اینگونه سخنان بدون سند که البته راوی آن یک دشمن است میتواند مستدل باشد؟ پس تکلیف ان جایم فاسق چه می شود .؟ اینگونه است که بلا استثنا فردی راستگو را در هیئت حاکمه نمی شناسم شماها که اگر سندی ارائه ندهید در همان جمع جای خواهید داشت.