‌استاندار مرکزی اقتصاد واردات‌محور را به زیان کشور دانست و بر توجه به اقتصاد صادارت‌محور و رشد تولید در کشور تاکید کرد.

استاندار مرکزی: واردات‌محوری به زیان اقتصاد کشور است

به گزارش ایسنا - منطقه مرکزی - محمود زمانی‌قمی در جلسه شورای اداری شهرستان خمین که به مناسبت آغاز هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: در 24 خرداد 92 مردم با حضور در انتخابات مسیر سیاست‌های کشور را تغییر دادند و دولت جدید در شرایط بسیار سختی که یادگار دولت قبل بود، اداره کشور را به دست گرفت.

 

وی با تاکید براینکه این تعییرات اساسی در اداره امور عرصه داخلی و خارجی را متاثر کرد، افزود: پیش از دولت نهم و دهم رشد اقتصادی کشور مثبت شش درصد، نرخ بیکاری حدود 10 درصد و نرخ تورم نیز کمتر از 14 درصد بود، اما با روی کار آمدن دولت نهم این مسیر تعییر کرد و شاهد کاهش رشد اقتصادی تا منفی 5.5 و افزایش تورم تا 40 درصد بودیم که همزمان با این مسائل بیکاری نیز در کشور افزایش یافت.

 

استاندار مرکزی تصریح کرد: در طول فعالیت دولت نهم و دهم درآمد نفتی کشور بیش از درآمد 70 سال اخیر بوده است، اما عملا اتفاق شگرفی در اقتصاد کشور رخ نداد و این بدان معناست که صدها میلیون دلار به جریان اقتصادی کشور فشار وارد شد.

 

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی در گذشته از نظر صنعتی در سطح خاورمیانه مطرح بوده است، اما امروز در بدترین شرایط به سر می‌برد، گفت: دولت بدهی‌های بسیاری دارد، به طوری که تنها 90 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی کشور بدهکار است. دولت فعلی به سیاست‌های غلط گذشته پایان داده است چراکه اقتصاد دستورپذیر نیست و دارای علم، اصول و ضوابط خاص خود است.

 

زمانی قمی با تاکید بر رعایت انضباط اداری در حوزه اقتصاد و عمرانی کشور گفت: با رعایت این اصول و جلوگیری از ریخت‌وپاش‌ها توانسته‌ایم شرایط نسبتا مطلوب و جدیدی را بر اقتصاد کشور حاکم کنیم.

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر مجموعه استان در حال بررسی علل رکورد تمام واحدهای صنعتی بالای 50 کارگر است و براساس بررسی‌ها 80 درصد این علل سیاست‌های کاری غلط دو دولت قبل بوده است.

 

استاندار مرکزی با اشاره به خواست و پیام مردم در انتخابات سال 92 گفت: مردم با حضور خود روند اداره کشور در بعد خارجی و داخلی را تغییر دادند و با ایجاد اجماعی ملی تغییر در کشور را رقم زدند.

 

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و شش قطع‌نامه ذیل فصل هفت شورای امنیت افزود: هر کشور که در ذیل این ماده قرار گیرد درگیر جنگ و نزاع خواهد شد، اما در ایران با اجماع ملی شرایط مناسبی در کشور حاکم است. مذاکرات با گفتمان برتر دینی به منصه‌ ظهور رسید و با منطق درست و تمدن ایرانی اسلامی برتری خود را به اثبات رساندیم.

 

زمانی‌قمی با بیان اینکه پرونده مذاکرات هسته‌ای ایران یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های جهان بود که با 23 ماه مذکرات در نهایت به نتیجه رسید و کشور را از درگیری و نزاع دور کرد، افزود: با این مذاکرات توانستیم بر یک جریان مسلط جهانی با رهنمودهای رهبری غلبه کنیم و به همین شکل در امور و جریانات داخلی کشور نیز قادریم با گفت‌وگو و هم‌افزایی کشور و جهان تشیع را سربلند کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه کشور باید درست و منطقی اداره شود و نباید مطالبات مردم را بالا ببریم، گفت: اگر برجام در کشور اجرایی شود، آثار اقتصادی آن نیز برای مردم روشن خواهد شد.

 

استاندار مرکزی تصریح کرد: اقتصاد واردات محور به زیان کشور بوده و باید اقتصاد صادرات‌محور و تولید را در کشور حاکم کنیم. اگر بتوانیم ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی کشور را رونق بخشیم، مشکل بیکاری حل خواهد شد.

 

زمانی‌قمی با اشاره به رقم اختلاس در پرونده بابک زنجانی گفت: عمده مشکلات کشور ریشه اعتباری دارند. آنچه مسلم است این است که هشت هزار میلیارد تومان اختلاس توسط بابک زنجانی صورت گرفته است که اگر این رقم سپرده بانکی می‌شد، سالانه هزار و 600 میلیارد تومان سود بدست می‌آمد و براساس آن می‌توانستیم 20 هزار شغل جدید در کشور ایجاد کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.