هاموند با بیان اینکه انگلیس به دنبال گسترش مناسبات همه‌جانبه با ایران است گفت: دولت انگلستان به انجام تعهداتش در توافق هسته‌ای پایبند خواهد بود.

دولت انگلستان به انجام تعهداتش در توافق هسته‌ای پایبند خواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، "فیلیپ هاموند" وزیر امور خارجه انگلستان در دیدار با حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رئیس‌جمهوری کشورمان و تقدیر از میزبانی گرم جمهوری اسلامی ایران، گفت: روابط دو کشور در دوره اخیر به طور با ثباتی رو به بهبود بوده و توافق اخیر نیز اجازه می‌دهد تا در این جهت گامی رو به جلو برداریم.

وی با بیان اینکه توافق ایران و 1+5 می‌تواند روابط فرهنگی و تاریخی میان مردم ایران و انگلیس را بازسازی کرده و همکاری‌های میان دو کشور را عملیاتی‌تر کند، ادامه داد: بازگشایی سفارتخانه‌ها در تهران و لندن یک اقدام نمادین مهم و در عین حال باعث ایجاد گفت‌وگوهای مؤثر و اعتمادساز میان دو کشور بوده و فرصتی برای درک بهتر دو کشور از مواضع یکدیگر به وجود خواهد آورد.

وزیر امور خارجه انگلستان با تأکید بر ضرورت رفع بی‌اعتمادی‌ها و سوابق تاریخی از اذهان عمومی، اظهار داشت: اطمینان می‌دهم که دولت انگلستان نسبت به انجام تعهدات خود در توافق هسته‌ای پایبند خواهد بود.

وی با اشاره به ضرورت تعمیق روابط اقتصادی دو کشور، گفت: انگلیس به دنبال گسترش مناسبات همه‌جانبه با ایران است و معتقدیم برای برقراری این روابط نیازمند روابط سیاسی با ثباتی هستیم.

وزیر امور خارجه انگلستان به توسعه روابط آکادمیک، انجام همکاری‌های مطالعاتی و توسعه روابط فرهنگی در جهت نزدیکی مردم دو کشور و رفع خلا‌ءهای به وجود آمده در روابط اشاره و تصریح کرد: دولت انگلستان آمادگی دارد تا در این راستا روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران از سطح کاردار به سفیر ارتقا دهد.

هاموند درباره مسائل منطقه‌ای ضمن ابراز نگرانی از کشتار و خونریزی‌ها در نقاط مختلف منطقه، خاطرنشان کرد: جلوگیری از کشتار بی‌گناهان در منطقه می‌تواند نقطه آغازی برای همکاری‌ها در جهت رسیدن به راه‌حل مناسب برای حل مشکلات باشد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.