کاوه اسماعیلی:پرسپولیس امروز در اهواز، از روی پنجمین مانع لیگ باید عبور کند تا یک ششم از کل بازی هایش را پشت سر بگذارد.

 توهم توطئه، عصبانیت «برانکو» و  ترس از جهانبازی!

سرخپوشان که عصر دیروز به سمت اهواز حرکت کرده بودند، امروز برابر فولاد به میدان خواهند رفت، تیم مهم استان خوزستان که دو فصل پیش قهرمان لیگ شد، اما امسال مانند پرسپولیس، حالش زیاد خوب نیست. پیش از تماشای بازی حساس هفته پنجم، این نکات را در مورد پرسپولیس بخوانید:

 یک) برانکو اعصاب ندارد!

برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس حال و روز خوشی ندارد. با اینکه تیمش نتیجه نگرفته، اما باید به او نیز حق داد. این همه مشکل فقط در چهار بازی ابتدایی لیگ برایش اتفاق افتاده و البته مشکلات باز هم ادامه دارد. مصدومیتها، محرومیتها، حواشی، شایعات و... مرد کروات را که یک زمانی به «مرد یخی» فوتبال ایران شهرت داشت، تا مرز انفجار پیش برده است. مهمتر از همه مشکلات داوری است که پرسپولیس را نیز از پای درآورده است.

دو) خدا کند گل بزنیم

محمود خوردبین سرپرست پرسپولیس پیش از اعزام تیم به اهواز به قدس گفت: «با اینکه تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم، اما من هنوز نگران بازیکنان هستم. نگرانم چون اینها جوان هستند و کم تجربه. ما همه این روزها را دیده ایم، اما اینها برای اولین بار است که چنین فشاری را تجربه می‌کنند. اگر باز هم در برابر فولاد نتوانند به اندازه موقعیتهایی که به دست می‌آوریم، دروازه حریف را باز کنند، واقعا به مشکل برمی خوریم.»

سه) این 3 نفر نیستند

از جمع بازیکنان پرسپولیس، سه نفر به طور قطع در روز بازی با فولاد نمی‌توانند در فهرست پرسپولیس قرار بگیرند. وحید حیدریه به خاطر مصدومیت از ناحیه مچ پا، لوکا ماریچ به خاطر آسیب دیدگی از ناحیه کشاله و رباط داخلی و همچنین محسن بنگر که در بازی برابر ذوب آهن به شکل پرسش برانگیزی توسط داور از زمین اخراج شد.

چهار) آمار آب و هوا را بگیرید

برانکو ظهر روز یکشنبه به محل باشگاه دعوت شد تا در جلسه کمیته فنی شرکت کند. جلسه ای مهم که در آن، سرمربی پرسپولیس باید به پرسشهای مسؤولان باشگاه پاسخ می‌داد. برانکو در آن جلسه اعلام کرد از بس داوران علیه تیمش سوت زده اند که اعتماد به نفس بازیکنان از دست رفته و برای این منظور، نیاز است مسؤولان و اعضای هیات مدیره به صورت شفاف از تیم حمایت کنند. برانکو در آن جلسه همچنین از مسؤولان باشگاه خواست آمار وضعیت جوی شهر اهواز برای بازی عصر سه شنبه را بگیرند. او معتقد است بازی کردن در هوای گرم و شرجی اهواز دشوارترین قسمت بازی امروز است و برای بازیکنان هر دو تیم، خطرات فراوانی در پی دارد.

پنجم) چرا جهانبازی؟!

سوال همه پرسپولیسی‌ها این است که چرا یدا... جهانبازی را برای قضاوت دیدار پرسپولیس برابر فولاد در اهواز انتخاب کرده اند. البته جهانبازی انصافا داور خوبی است، اما پرسپولیسی‌ها معتقدند در روز بازی با پدیده مشهد، این داور دو اشتباه محرز داشت و دو بار، صحنه های مشکوک به پنالتی به سود پرسپولیس را سوت نزد. وقتی از سوی کمیته داوران، نام جهانبازی برای قضاوت دیدار امروز روی خط خبرگزاری‌ها رفت، با تعجب پرسپولیسی‌ها روبه‌رو شد. آنها می‌خواستند بدانند چطور ممکن است در شرایطی که بحران داوری، گلوی سرخپوشان را فشار می‌دهد، جهانبازی برای قضاوت دیدار مهم هفته پنجم انتخاب می‌شود.

ششم) بوی برکناری یا توهم توطئه؟

آنهایی که به باشگاه پرسپولیس نزدیک هستند، معتقدند اتفاقهایی پس از بازی با ذوب آهن رخ داده که می‌تواند زنگ خطر جدی برای برانکو ایوانکوویچ باشد. گفته می‌شود پس از سومین شکست پیاپی پرسپولیسی‌ها در چهارمین بازی خود در لیگ، مسؤولان باشگاه به فکر چاره افتادند تا با فرستادن نماینده‌ای به سراغ برانکو، با این مربی کروات برای قطع همکاری بدون سر و صدا به توافق برسند، البته در صورتی که پرسپولیس بازی با فولاد را نیز با شکست پشت سر بگذارد. بوی برکناری برانکو از سمت باشگاه پرسپولیس بلند شده، اما حسین عبدی سخنگوی باشگاه در این مورد به ما گفت: «فعلا هیچ خبری نیست به غیر از حمایت همه جانبه ما از کادرفنی. آنهایی که بوی برکناری برانکو را استشمام می‌کنند، در واقع توهم توطئه دارند!»

هفتم) توصیه های کریم

کریم باقری دستیار برانکو وقتی با تماسی از سوی مسؤولان باشگاه پرسپولیس مبنی بر گره گشایی از مشکلات تیم روبه‌رو شد، سفره دلش را باز کرد. شنیدیم آقاکریم در آن تماس تلفنی به علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه گفت بهتر است به جای اینکه پشت میز بنشیند و از دور به مدیریت پرسپولیس بپردازد، یک روز به محل تمرین سرخها رفته و شخصا در صحبت با بازیکنان، دلیل این سه شکست متوالی را جویا شود. باقری همچنین گفته مسؤولان باشگاه باید هر چه سریع‌تر به قول و وعده‌های خود عمل کرده و بخشی از طلب بازیکنان را پرداخت کنند تا تمرکز پرسپولیسی‌ها به بازی داخل زمین باشد نه بدهکاری های شان خارج از زمین!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.