نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به مباحث علمی بسیار مهمی که در فرمایشات حضرت امام رضا(ع) تبیین شده است، تاکید کرد:حوزه های علمیه باید بتوانند با تحقیق و پژوهش به این مسائل و سوالات بسیار مهم دست یابند و آن ها را با بیان قابل فهم به عموم جامعه منتقل کنند.

ضرورت تبیین بحث امامت و ولایت با تاسی به سیره رضوی توسط حوزه های علمیه
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، آیت الله عباس واعظ طبسی در محفلی که به منظور دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با تعدادی از علما و روحانیون حوزه علمیه خراسان در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به جلسات و مناظرات علمی امام رضا(ع)، گفت: ایشان در این جلسات به اهمیت مسائل علمی پرداختند و به ویژه بحث امامت و ولایت و نقش امام و رهبری در جامعه اسلامی را تبیین کردند.

مدیر عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر ضرورت اقتدار و اعتقاد به امام در جامعه اسلامی، افزود: آن مدیریتی می تواند استمرار داشته باشد، در مسائل سیاسی، اجتماعی، فکری و مدیریتی اظهار نظر کند و پاسخ گوی همه سوالات جامعه انسانی باشد که در رأسش امام و رهبری جامعه اسلامی حضور دارد.
آیت الله واعظ طبسی افزود: امام و رهبر جامعه اسلامی انعطاف ناپذیر در برابر دشمن، دارای تدبیر و حکمت، آشنا با مسائل روز و مورد نیاز و آماده برای پاسخ گویی و شکستن قدرت های طاغوتی است و این نقش را به خوبی حضرت رضا(ع) در جلساتی که داشتند، ایفا می کردند.
این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه چندمسئله را مطرح کرد و از آیت الله هاشمی رفسنجانی خواست در جمع علما و روحانیون حوزه علمیه خراسان این مسائل را تبیین کند.
موضوع شرایط منطقه، ارزیابی آینده منطقه، نقش انقلاب اسلامی در منطقه و کشورهایی که مورد تهاجم دشمن هستند و اینکه چطور می توانیم دنیا را متوجه عظمت و تاثیر گذاری انقلاب اسلامی کنیم، مسئله مذاکرات هسته ای و هم چنین سیاست های اقتصادی دولت، اهم موضوعاتی بود که آیت الله واعظ طبسی خواستار تبیین آن ها توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی شد.
در ادامه این جلسه آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایراد سخن پرداخت و سوالات مطرح شده را نیز پاسخ گفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.