استاندار خراسان رضوی گفت : بهره برداری از پروژه هاب ماهواره ای از ضرورت های تامین ریرساخت های حاکمیت برای ارتباطات در شرایط بحرانی است.

هاب ماهواره ای از ضرورت های تامین زیرساخت های حاکمیت برای ارتباطات در شرایط بحرانی است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از پروژه هاب ماهواره ای ایران(هما) با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در آستانه ولادت امام رضا (ع) در ارتباط ویدئو کنفرانس با مشهد الرضا (ع) در گفت و گو با ایرنا افزود : این پروژه و امکان برقراری ارتباطات مطمئن یکی از مهمترین نیازها برای مدیریت بحران در شرایط بحرانی است.
وی با بیان اینکه این پروژه از 12 سال قبل پیگیری شده و اینک به نتیجه رسیده است ، افزود : برخی از بلایا و بحران ها چون زلزله اولین اثر خود را روی شبکه های ارتباطی می گذارد در مواردی حتی شبکه های فیبر نوری که امروز20درصد این شبکه در خراسان رضوی است این امکان وجود دارد که در بروز بحرانی چون مثل زلزله قطع شود و نتوان برای مدیریت بحران از آن بهره برد.
رشیدیان تصریح کرد : امروز 65 درصد وسعت خراسان رضوی بر روی کمربند زلزله با شدت زیاد و متوسط قرار دارد و بیش از 35 درصد استان نیز در مناطقی واقع شده که در خطر سیلاب های فصلی است.
وی اظهار کرد : در این راستا پیگیری شد شبکه ای که امکان برقرای ارتباطات به صورت ماهواره ای و حتی متحرک را در شرایط بحرانی فراهم کند ، ایجاد شود و با این اقدام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این طرح در هفته دولت و ایام ولادت امام رضا (ع) به سرانجام رسید.
وی با بیان اینکه امیدواریم بحرانی رخ ندهد که نیاز به شبکه ای برای ارتباطات ماهواره ای داشته باشیم، افزود : به هر حال تدبیر برای آینده این امکان را می دهد که به نحو بهتر و با خسارت کمتری بحران ها را در آینده مدیریت کنیم.
وی مهمترین ویژگی این پروژه را که ارتباط از طریق سیستم ماهواره ای فراهم می شود دانست و گفت: این خود امکان ارتباطات متحرک را می دهد و ضمن آنکه این شبکه در هر زمان و مکان می تواند برپا شود و خدمات لازم را برای مدیریت بحران ارائه دهد.
وی ادامه داد : با توجه به ظرفیت ماهواره ای که این طرح دارد امکان سرویس دهی با سرعت بالایی نسبت به زیرساخت های زمینی را فراهم می کند و برای نصب و راه اندازی آن به طور کامل از توان و تخصص داخلی بهره گرفته شده است.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد : در شرایط غیر بحرانی و ایام پیک هم بعنوان یک شبکه گسترده، امن و پایدار در کنار شبکه های زمینی قابل استفاده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.