'پتی موری' (Patty Murray) یکی از سناتورهای ارشد از حزب دمکرات اعلام کرد که از توافق هسته ای ایران حمایت خواهد کرد و بدین ترتیب فهرست دمکرات های حامی توافق هسته ای مد نظر باراک اوباما بلندتر شد.

سناتور پتی موری هم به جمع هواداران توافق هسته ای پیوست

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، خانم موری دیروز (سه شنبه) گفت که نام خود را در فهرست دمکرات هایی قرار داده است که از توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی حمایت می کنند.
این سناتور 65 ساله از ایالت واشنگتن آمریکا افزود: 'من در حمایت از این توافق که مانع ایران از دست یافتن به بمب اتمی می شود، رای می دهم'.
ادعاها در باره اهداف برنامه هسته ای ایران در حالیست که آژانس بین المللی انرژی اتمی و حتی منابع اطلاعاتی آمریکا اذعان کرده اند که تاکنون سندی دال بر غیر صلح آمیز بودن آن نیافته اند.
موری در بیانیه خود تاکید کرد: من بر ضد قطعنامه 'رد توافق' رای خواهم داد و چنانچه لازم باشد، بر ضد ابطال وتوی باراک اوباما (توسط کنگره) نیز رای می دهم.
رویترز در ادامه خبر خود افزود: با اعلام سناتور موری برای دادن رای مثبت به توافق وین، تاکنون حداقل 29 دمکرات بطور علنی حمایت خود را از این توافق که در بیست و سوم تیرماه (14 ژوئیه) حاصل شد، اعلام کردند.
اکنون تنها به پنج رای دیگر تا رسیدن به 34 رای از دمکرات ها نیاز است تا رئیس جمهوری آمریکا را از وتو در قبال هرگونه قطعنامه رد این توافق بی نیاز سازد.
کنگره آمریکا قرار است تا 17 سپتامبر (26 شهریورماه) به رد و یا پذیرش توافق هسته ای رای دهد.
رئیس جمهوری آمریکا اندکی پس از حصول توافق هسته ای به کنگره کشورش در مورد رد این توافق هشدار داد که از حق وتوی خود دراین زمینه استفاده خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.