جبهه پیروان در بیانیه‌ای تاکید کرد: اذهان بی‌طرف نمی‌پذیرد که آقای رئیس‌جمهور تراز ریاست جمهوری را تا حد بیان نقطه‌نظرات یک حزب سیاسی پایین بیاورد و جایگاه شورای نگهبان را که حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است، مورد بی‌مهری قرار دهد.

رئیس‌جمهور بی‌مهری خود درباره شورای نگهبان را جبران کند/ اقتضای اعتدال همراهی با مسیر انقلاب است
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از حوزه احزاب خبرگزاری فارس، جبهه پیروان با صدور بیانیه‌ای که به امضای محمدرضا باهنر دبیرکل این جبهه رسیده است،‌ از اظهارات اخیر رئیس‌جمهور در خصوص جایگاه و نقش شورای نگهبان انتقاد کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: رمز موفقیت انقلابی بزرگ و اسلامی در این خطا کهن مرهون 3 عامل بود، رهبری، مردم و اتحاد از آنجا که علت مبقیه همان علت محدثه می‌باشد پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هر گاه مردم با اتحاد در صحنه حضور پیدا کردند پیروزی و موفقیت با تبعیت از فرامین رهبری گرانسنگ نتیجه آن بود و از این رو است که تمام برنامه‌های دشمن خارجی روی همین 3 محور متمرکز شد.

آیا اگر میلیاردها جمله علیه انقلاب و نظام اسلامی را که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط شبکه‌های سرمایه‌داری غرب و وابستگان آنها و صهیونیسم بر ضد نظام اسلامی گفته و نوشته شد غیر از حمله به یک و یا بیشتر از این سه عامل اصلی بوده است، در سال حساس و سرنوشت‌سازی که در ذیل تدابیر خردمندانه مقام معظم رهبری با نرمش قهرمانانه حل توطئه دشمن در فعالیت‌های هسته‌ای خنثی شد و از طرفی انتخابات مجلس دهم را در پیش رو داریم، معظم‌له سال را سال همزبانی و همدلی مردم با دولت و دولت با مردم نامیدند.

در بیانیه جبهه پیروان آمده است: پیروی از تبعیت ولایت فقیه باید در قول و عمل تجلی پیدا کند، یکی از آفت‌هایی که در گذشته نیز گاهی دل غمخواران نظام اسلامی را لرزاند و چشم طمع بدخواهان به ایجاد اختلاف بین مسئولان را خیره‌تر کرد، مطالبی بودکه بعضا یکی از رؤسای قوا علیه دیگر قوا مطرح می‌کردند. امید داشتیم در دولت یازدهم که با شعار تدبیر و اعتدال روی کار آمد شاهد این قبیل برخوردها نباشیم آنهم در شرایطی که حفظ اتحاد و انسجام برای رسیدن به اهداف عالی نظام بسیار ضروری است.

این بیانیه تصریح می‌کند: نخبگان و روشنفکران جامعه حرکت زبانی و عملی روی ریل قانون را عامل اصلی وحدت و همگرایی بین قوا می‌دانند و ورود و تحلیل در حوزه‌هایی که مسائل اصلی را فرعی کرده و امور حاشیه‌ای را به متن می‌آورد مخل وحدت و انسجام تلقی می‌کنند.

جبهه پیروان در این بیانیه تاکید کرده است اذهان بی‌طرف نمی‌پذیرد که آقای رئیس‌جمهور محترم که خوشبختانه تحصیلکرده حقوق هستند، تراز ریاست جمهوری را تا حد بیان نقطه‌نظرات یک حزب سیاسی پایین بیاورند و جایگاه رفیع شورای محترم نگهبان را که حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است مورد بی‌مهری قرار دهد.

این بیانیه می‌افزاید: این جمله مجلس اول که شورای نگهبان نبود مهمترین مجلس یا از بهترین ادوار مجالس ما بوده جای نقد جدی دارد، جناب آقای رئیس‌جمهور اقتضای تدبیر و اعتدال همراهی و همگامی با مسیر اصلی انقلابی است که برای دفاع از آن تا به حال سرمایه‌های بزرگی از جمله شهدای والامقام در دفاع از آن به شهادت رسیده‌اند.

جبهه پیروان دراین بیانیه تاکید کرده است شورای نگهبان از جمله نهادهایی است که از اول انقلاب علیرغم هجمه‌های ظالمانه و غیرعالمانه لیبرال‌ها، لائیک‌ها و استکبار همچنان مقاوم و با قدرت در مقابل انحرافات ایستاده و به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل می‌کند.

این بیانیه افزوده است: بر این اساس لازم است حضرتعالی که از یاران دیرین امام و رهبری هستید روابط حسنه و دوستانه خود را با جایگاه قانونی نظارت بر امر انتخابات حفظ کنید. اگرچه انتقاد توسط کارشناسان و صاحب نظران خارج از قدرت بر قانون انتخابات ایرادی نداشته بلکه لازم باشد. اما در خاطره تاریخی ملت ما هر گاه مجریان و صاحب منصبان عالی‌رتبه دولتی به حوزه نظارتی شورای نگهبان، تنه می‌زنند بوی نامطبوع برگزاری انتخابات بدون توجه به امانت‌داری رای مردم و در یک کلام وکیل دوله درست کردن با دخالت آشکار و پنهان دولت به مشام می‌رسد.

جبهه پیروان خط امام و رهبری از رئیس‌جمهور محترم انتظار دارد بی‌مهری‌های اخیر به بعضی جایگاه‌های رفیع نظام را به نوعی جبران نمایند تا در سالی که سال همزبانی و همدلی است امکان تحقق این مطالبه به جای رهبری معظم فراهم گردد. انشالله

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.