۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 305293

 رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال خبرداد: جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران سفیر سلامت شد.

جمشید مشایخی سفیر سلامت شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا از فدراسیون فوتبال، توحید سیف برقی با اعلام این مطلب گفت: این هنرمند پیشکسوت کشور امروز -پنج شنبه در سی امین همایش ماهانه سلامت و زندگی با موضوع 'سلامت سالمندان' که در تالار ایوان شمس برگزار می شود به عنوان سفیر سلامت معرفی و تندیس سفیر سلامت نیز به وی اهدا خواهد شد.
وی همچنین از برگزاری همایش سلامت پیشکسوتان ورزش فوتبال در بهار 95 خبر داد و افزود: سلامت پیشکسوتان ورزش از منظر جسمی، روانی و اجتماعی دارای اهمیت ویژه ای است و پرداختن به این موضوع یکی از الویت های کمیته پزشکی در دوره جدید مدیریت کمیته پزشکی خواهد بود.
همایش های سلامت و زندگی هر ماه زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تهران و با همکاری فدراسیون فوتبال برگزار می شود.
رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال اظهار داشت:در این همایش موضوعاتی همچون ملاحظات روانی و اجتماعی سالمندان، تغذیه و سالمندان، ورزش و سالمندان، پیشگیری و درمان آلزایمر با حضور اساتید دانشگاهی و کارشناسان بحث و بررسی می شود. 
جمشید مشایخی نیز در پیامی برای این همایش در رابطه با سلامت سالمندان گفت: سالمندی بیماری نیست بلکه مرحله ای از چرخه زندگی است که مسائل خاص خود رادارد و درعین حال سالمندی با انباشت خردمندی همراه وفرصتی است که فرد می تواند تجربیاتش را به نسل های بعد منتقل کند. 
وی افزود: سالمندان قابلیت های زیادی دارند و کوله باری از دانش و تجربه هستند و باید از ظرفیت آنها در امور مختلف بهره مند شد.
این هنرمند پیشکسوت تلویزیون وسینما با بیان اینکه سالمندان نیازمند توجه بیشتر از سوی دولت هستند، تاکید کرد: جمعیت سالمندان کشور رو به افزایش است و برنامه ریزی برای این جمعیت اقدامی ضروری می باشدتا سالمندان بتوانند در دوران سالمندی خود، شاد و پویا زندگی کرده و به عنوان یک عضو یکپارچه از جامعه تلقی شوند. 
وی افزایش دسترسی سالمندان به امکانات درمانی، توانبخشی، رفاهی، پیش بینی بیمه اجتماعی برای سالمندان و رفع مشکل و دغدغه معیشتی این قشر را از مهمترین مطالبات این قشر از جامعه بیان کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.