معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از حمایت ویژه صادرکنندگان خبرداد و گفت: در این زمینه برای افزایش ظرفیت‌های صادراتی در کشور و رفع مشکلات صادرکنندگان تسهیلات ویژه ارائه می‌شود.

ارائه تسهیلات به صادرکنندگان برای افزایش ظرفیت‌های صادراتی در کشور

به گزارش تسنیم از شیراز، محسن صالحی‌نیا عصر امروز در آئین افتتاح چند طرح صنعتی در شهرستان مرودشت، اظهار داشت: در این زمینه اعتبارات ویژه‌ای در اختیار بانک‌های صادرات و توسعه صادرات قرار می‌گیرد و براساس تفاهم‌نامه برای افزایش ظرفیت‌های صادراتی مدنظر اقدام می‌کنند.

صالحی‌نیا بیان کرد: همچنین در راستای توسعه زیر ساخت‌های صنعتی و تولیدی نیز یارانه‌هایی مدنظر قرار گرفته که در قالب برنامه‌ای در اختیار واحدهای صنعتی قرار می‌گیرد.

وی در مورد استفاده از توان مهندسی و تجهیزات داخلی نیز گفت: در بحث سرمایه در گردش مشکل واحدهای صنعتی بررسی شده و  این مجموعه‌ها به صندوق توسعه ملی معرفی می‌شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد برخی از قوانین تولید و صادرات بیان کرد: قانون رفع موانع تولید این موراد را در اولویت قرار داده و به‌طور هفتگی یا ماهانه با تشکیل جلساتی رفع مشکلات صنایع در سطح کلان و استان‌ها را بررسی می‌کند.

استاندار فارس نیز در این مراسم مهم‌ترین اولویت در شهرستان مرودشت را توجه به موضوع گردشگری دانست و اظهار داشت: واقع شدن مجموعه جهانی تخت‌جمشید و سایر اماکن کهن تاریخی از جمله نقش رجب و نقش رستم در مرودشت ظرفیت بزرگ برای رونق گردشگری این شهرستان است.

محمدعلی افشانی بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری از جمله ساخت اقامت‌گاه‌ها باید در شهرستان مرودشت به‌عنوان یک شهر گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

افشانی بابیان اینکه امروز اشتغال مهم‌ترین دغدغه جوانان شهرستان مرودشت است، گفت: مرودشت همواره به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی کشور معروف است و به‌دلیل خشکسالی با مشکلاتی مواجه شده که باید با برنامه‌ریزی به رفع مشکلات و توسعه صنعت در این شهرستان کمک کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.