قدس آنلاین - مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی:هوای پاک مشهد را به مطالبه عمومی جامعه و نهادها تبدیل کنیم.

مشهد را با هوای پاک مطالبه کنید

به گزارش قدس آنلاین  مجید حبیبی نوخندان، مدیرکل هواشناسی استان در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه پایش کیفیت هوا درحریم حرم رضوی در گفتگو با خبرنگارما گفت: این ایستگاه، سامانه اندازه گیری میزان گازهای آلاینده و گرد و غبار و ذرات معلق در جو است.

حبیبی نوخندان  افزود:میزان گازهای آلاینده موجود در جو، باید در حد معینی باشد که اگر ازاین اندازه بالاتر رود، به مرحله هشدار و اخطار و بحران می رسد.

وی گفت: این گازها اگراز میزان استاندارد در جو بیشتر شود باعث ایجاد مشکلاتی برای انسانها علی الخصوص بیماران، کودکان و افراد مسن می شود.

مدیر کل هواشناسی استان با بیان اینکه، یکی از مهمترین پژوهشهای علمی مراکز تحقیقاتی دنیا بالاخص هیئت بین دول اقلیمی i.p.c.c  در این خصوص می باشد، گفت:این ریزگردها و افزایش گازهای آلاینده موجود درهوا، در تغییرات اقلیمی تاثیربسزایی دارند.

حبیبی افزود: انسان، عامل اصلی تغییرات آب و هوایی است، زیرا فعالیتهای بشردرحوزه های صنعت وحمل و نقل،و ... در عصر حاضر،تغییرات اقلیمی هوایی را در پی داشته است.

وی گفت: آگاهی از وضعیت گازهای موجود جو در ارگانهای ذی ربط درحوزه های سلامت، بهداشت، تردد و ترافیک و حفاظت از جان و مال حائز اهمیت است.

حبیبی گفت: افزایش گازهای آلاینده موجود در جو، نیز باعث آسیب به پوشش گیاهی و تشکیل اکسید گوگرد در ترکیب با آب باران و ایجاد بارانهای اسیدی می کند.

وی افزود: ارتقاء کمی و کیفی پیش بینی های وضعیت و هوا و شرایط پایداری جو، نقش مهمی درصدور پیش آگاهی های لازم در خصوص  آلودگی های جوی درطی چند روز بعد دارد.

مدیرکل هواشناسی مهم ترین اقدام این اداره کل  تا مشهد 2017 را ارتباط تنگاتنگ هواشناسی و مجموعه های خدماتی درسطح وسیع و توسعه شبکه های ایستگاههای شهری عنوان کرد و گفت: ارتقاء سطح پیش بینی ها ازنظردقت و ارتقاء کمی و کیفی در شهر مشهد با توجه به حضور میلیونی زائران و مجاوران دربرنامه این اداره کل قرارگرفته است.

وی تاکید کرد: درشبکه زیارت صدا وسیما و شبکه های اطلاع رسانی نسبت به آلودگی هوا و هشداربرای افراد حساس اطلاع رسانی انجام شود و از ظرفیت و تعامل دستگاهها برای این آگاهی رسانی استفاده شود.

حبیبی نوخندان گفت: لازمست وضعیت آلودگی هوا به مسیولین اطلاع رسانی شود و از ظرفیت های سازمانهای مختلف در راستای الزام اجرای قوانین مانند عدم تردد خودروهایی فرسوده وسایر اقدامات لازم درجهت کنترل و کاهش گازهای آلاینده استفاده شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.