قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خواستار سوق دادن موضوع متون نمایشی به موضوع‌های مرتبط با تبعات خشک شدن دریاچه ارومیه و پرداخت هنری به این مقوله توسط هنرمندان حوزه‌ تئاتر شد.

حمایت ویژه‌ اداره کل ارشاد از تئاترها با موضوع احیای دریاچه‌ ارومیه

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علی‌اکبر صفی‌پور اظهار داشت: موضوع متون نمایشی باید با رویکرد کاربردی و با مضمونی هنری با محوریت دریاچه‌ ارومیه انتخاب شوند و تبعات خشک شدن دریاچه ارومیه می‌تواند جزو عنوان‌های انتخابی برای متون نمایش باشند تا از این طریق، هنرمندان نیز رسالت خود را در احیای دریاچه‌‌ارومیه به انجام رسانده و به تبع آن راهکارهای مناسب برای رفع این مشکلات اندیشیده شود.

 

وی در ادامه با تاکید بر لزوم تلاش هنرمندان عرصه‌ نمایش برای ارتقای ارزش‌مداری در جامعه، هنر ارزش‌مدار و معطوف به ارزش‌های اخلاقی و انسانی را بهترین سلاح برای مبارزه با هجمه دشمنان و عاملی برای ترقی و تعالی جامعه بشری دانست و گفت: اگر هنر با ارزش‌های اسلامی،‌ اخلاقی و انسانی توام باشد موجب بالندگی انسان و جامعه می‌شود.

صفی‌پور افزود: فرهنگ و اندیشه متعالی با تولید آثار هنری ارزش‌مدار از نسلی به نسل دیگر انتقال می‌یابد و رویکرد این اداره کل نیز توسعه‌ی هنر پرمحتوا در سطح جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌‌شرقی از احداث و تجهیز چندین پلاتو و بلک باکس برای تقویت زیرساخت‌های هنر نمایش در سطح استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

وی تاکید کرد: در سالی که از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سال تئاتر نامیده شده، شاهد اتفاقات خوبی در عرصه‌ی هنر نمایش در استان خواهیم بود.

صفی‌پور، برگزاری سه برنامه‌ی شاخص شامل اردیبهشت تئاتر ایران، جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران و بیست و هفتمین جشنواره‌ی تئاتر استانی و همچنین کسب مقام‌های کشوری توسط هنرمندان هنر نمایش را از عملکرد خوب این حوزه در 6 ماهه‌ نخست سال 94 برشمرد.

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی توسط انجمن هنرهای نمایشی تبریز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از نهم تا دوازدهم شهریورماه جاری در تبریز برگزار شده و آیین اختتامیه این جشنواره نیز روز دوازدهم شهریورماه ساعت 18 در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز برگزار می‌‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.