سازمان اطلاعاتی هند اعلام کرد: براساس پژوهشی که از سوی این سازمان در خصوص تبلیغات داعش در شبکه های اجتماعی صورت گرفته نشان می دهد که جوانان و نوجوانان شهرهای بزرگ این کشور توجهی به تبلیغات این گروه تروریستی در فضای مجازی ندارند.

جوانان شهرهای بزرگ هند کمتر به تبلیغات اینترنتی داعش توجه می کنند

به گزارش ایرنا، براساس نتایج این تحقیق که روز سه شنبه در روزنامه تایمز او ایندیا و با عنوان فوق محرمانه و اختصاصی منتشر شده آمده است: بیشتر جوانانی که تبلیغات داعش را در شبکه های اجتماعی به علت کنجکاوی دنبال می کنند از شهرها و روستاهای کوچک این کشور هستند.
براساس نتایج این تحقیق، بیشترین جوانان در سنین 16 تا 30 سالگی، بدون توجه به جنسیت یا تحصیلات و شغل و بیشتر به دلیل کنجکاوی فعالیت های داعش را دنبال می کنند.
نتایج یافته های این آژانس اطلاعاتی هند حاکی از آن است که بیشترین حجم تعداد بازدیدکنندگان اینترنتی داعش از شهرهای کوچکی همچون پینپواد و اونائو و مراکز ایالتی همچون سرینگر و گواهاتی است.
این گزارش تاکید می کند که حجم بازدیدکنندگان تبلیغات اینترنتی داعش در شهرهای بزرگ هند کم است. اما بمبئی تنها کلانشهر هند است که بنظر می رسد مردم آن تمایل به دنبال کردن اقدامات داعش در اینترنت دارند. شهر بمبئی از این لحاظ، پس از شهرهای سرینگر، گواهاتی، چینچواد (یکی از حومه های پونا) و هاورا در رده پنجم قرار می گیرد. شهر اونائو در نزدیکی شهر کانپور در ایالت اتارپرادش جایگاه ششم را در این جدول داراست.
بر اساس این تحقیق، ایالت جامو و کشمیر شاهد بیشترین فعالیت های شبکه های اجتماعی در خصوص داعش بوده است. پس از آن ایالت های آسام، اتارپرادش، ماهاراشترا و بنگال غربی قرار دارند. در ایالت اتارپرادش نسبت به سایر ایالت ها جوانان شهرهای کوچک جذب تبلیغات اینترنتی داعش شده اند.
روزنامه تایمزآوایندیا با ارایه این اطلاعات نوشته است: دولت هند ممکن است ادعا کند که داعش تأثیر کمی بر مسلمانان هند داشته اما این موضوع مانع از آن نمی شود که بسیاری از جوانان از سر کنجکاوی اقدامات و فعالیت های داعش را در شبکه های اجتماعی بطور مستمر پیگیری کنند.
یافته های این پژوهش به تازگی در اختیار کمیته ای از مقام های ارشد و روسای پلیس 12 ایالت هند قرار گرفته تا جاذبه داعش در بخش های مختلف هند مورد بررسی قرار گیرد.
این پژوهش شبکه های اجتماعی توییتر، فیس بوک، یوتیوب و گوگل را در سراسر هند مورد بررسی قرار داده است.
یک مقام ارشد اطلاعاتی هند درباره نتایج این پژوهش هشدار داده که داعش در حال انجام تبلیغات اینترنتی موفقی است و از شبکه های اجتماعی و امکانات چند رسانه ای بخوبی استفاده می کند، به همین دلیل باید نسبت به نفوذ و جاذبه این گروه تروریستی در میان جوانان هشیار بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.