سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس خبر داد: قبل از پایان سال جاری میلادی نخست‌وزیر و وزیر خارجه تونس به تهران سفر خواهند کرد.

سفر نخست‌وزیر و وزیر خارجه تونس به تهران تا قبل از پایان سال میلادی

مصطفی بروجردی در گفت‌وگو باایسنا، با اشاره به سفر روز دوشنبه و سه شنبه رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان به تونس و دیدار با مقامات ارشد این کشور از جمله وزیر خارجه، نخست وزیر و رئیس جمهور این کشور خاطرنشان کرد: آقای ظریف در جریان این سفر با شیخ راشد الغنوشی رئیس حزب النهضه در تونس نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان با بیان اینکه در جریان این دیدارها و گفت‌وگوها روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای در ابعاد مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت ، ادامه داد: دو طرف بر گسترش همکاری های سیاسی ،‌اقتصادی و فرهنگی و تبادل هیأت‌هایی میان دو کشور تاکید کردند .

بروجردی با بیان اینکه مقامات دو کشور تاکید بر آن دارند که سطح روابط دو کشور را باید بیش از گذشته گسترش دهند و این ظرفیت در بین ایران و تونس وجود دارد، افزود: در جریان این دیدارها مسئولان کشور تونس نتایج مذاکرات هسته‌ای را که از آن به عنوان یک پیروزی برای جمهوری اسلامی ایران یاد کردند، تبریک گفته و تاکید کردند که آثارمثبت و ایجابی این توافق نه فقط برای ایران بلکه برای کل کشورهای منطقه خواهد بود.

بالاترین مقام دستگاه دیپلماسی کشورمان در این کشور شمال آفریقا به گفت‌وگوهای مقامات ایرانی و تونسی در ارتباط با مسائل منطقه نیز اشاره کرد و گفت: دو طرف تاکید کردند که راه حل بحران‌های موجود در منطقه از جمله بحران های سوریه، یمن و ... از مسیر نظامی نمی گذرد و باید در مسیر گفت‌وگوهای داخلی حل شود. از دیگر سو کشورهای تاثیرگذار نیز نباید در امور این کشورها دخالت کنند بلکه باید تسهیل کننده این گفت‌وگوها باشند تا جلوی خونریزی‌ها و گسترش جریانات افراطی گرفته شود.

بروجردی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایسنا،‌ به سفر آتی نخست‌وزیر و وزیر خارجه تونس به تهران تا قبل از پایان سال جاری میلادی اشاره کرد و افزود: در جریان این سفر بر اجرای توافقنامه‌های کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور تاکید شد.

سفیر ایران در تونس توضیح داد:‌ دوازدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تونس با حضور وزیر تجارت تونس و هیأت بلند پایه اقتصادی این کشوردر سال جاری در تهران برگزار شد و سیزدهمین نشست در سال آینده در تونس برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، ظریف روز دوشنبه 9 شهریورماه سوم سفر منطقه‌ای خود بعد از توافق وین را آغاز کرد و در ابتدا در راس هیئتی جهت انجام سفری دو روزه به تونس رفت و بعد از دیدار با مقامات عالی رتبه این کشور و حضور در جمع خبرنگاران این کشور را به مقصد الجزایر جهت دیدار با وزیر خارجه،‌نخست وزیر و رئیس جمهوری الجزایر ترک کرد.

محمد جواد ظریف در جریان دو سفر قبلی منطقه ای خود به کویت، قطر، عراق، هند و پاکستان ،‌سوریه و لبنان سفر کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.