قدس آنلاین: استاندار خراسان رضوی گفت: نقش بی بدیل شهید کاوه در فتوحات و حضور در عملیات های هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و تعلق خاطر مردم به این شهید برآمده از ولایت مداری و قدرشناسی از شهداست.

نقش بی بدیل شهید کاوه در فتوحات و حضور در عملیات های هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست

به گزارش قدس آنلاین، در بیست و نهمین سالروز شهادت شهید محمود کاوه استاندار خراسان رضوی، مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و جمعی از مسئولان استانی صبح امروز با مادر شهید محمود کاوه دیدار و گفتگو کردند.

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در این دیدار گفت: نقش بی بدیل شهید کاوه در فتوحات و حضور در عملیات های هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و خانواده آن شهید سردار بزرگ اسلام از احترام والایی نزد همه مردم برخوردارند.

وی گفتمان هنر و رسانه را در ترویج ارزشهای جبهه و جنگ و مقام شهدا را گفتمانی تأثیر گذار عنوان کرد و تلاش عموم همکاران مرکز را در این بستر مهم و قابل اعتنا دانست.

 استاندار خراسان رضوی گفت: شهید کاوه متعلق به همه مردم است و تعلق خاطر مردم به این شهید برآمده از ولایت مداری و قدرشناسی از شهداست.

حجت الاسلام علی نهاوندی مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی هم با اشاره به جایگاه رفیع شهید محمود کاوه در ردیف شهدای شاخص و عزیز جنگ تحمیلی، به اهتمام صدا و سیمای مرکز نسبت به اطلاع رسانی و معرفی آن شهید بزرگوار به نسل جوان جامعه اشاره کرد و گفت: پخش برنامه ای با موضوع زندگی شهید به صورت مستند و کار انیمیشن 13 قسمتی حماسه‏ی یک دلاور از سیمای مرکز خراسان رضوی از جمله مصادیق توجه به شهید کاوه است.

وی خاطرات سرداران همراه شهید کاوه و پخش آن از صدا و سیمای مرکز را حائز اهمیت دانست و افزود: ظرفیت رسانه ای در حوزه رادیو نیز در این مسیر به کار گرفته شده است.

عابدین عابدی مقدم مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هم در سخنانی معرفت افزایی میدانی در سطح شهر را از جمله اقدامات در گرامیداشت یاد و خاطره شهید کاوه اعلام کرد و گفت: تصمیم گرفته شده که برای تمامی شهدا، شناسنامه دوباره صادر شود چرا که آنان همیشه زنده و جاویدانند.

وی در این ملاقات شناسنامه شهید محمود کاوه را به مادر شهید تقدیم کرد.

شهید محمود کاوه در سال 1340 در مشهد مقدس متولد شد، وی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در جنگ ایران و عراق بود.

شهید کاوه در بدو تشکیل سپاه به عضویت سپاه مشهد در آمد و در 22 سالگی به فرماندهی تیپ 155 ویژه شهدا در غرب کشور که بعدها به لشگر ارتقاء یافت منصوب شد.

وی در یازدهم شهریور ماه سال 1365 در عملیات کربلای 2 به درجه رفیع شهادت نائل آمد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.