عضو کمیسیون ویژه برجام در مجلس از بررسی شرایط چگونگی برچیده شدن سانتریفیوژهای نطنز و فردو در بازدید اعضای کمیسیون متبوعش از این تاسیسات هسته‌ای خبر داد.

بررسی شرایط چگونگی برچیده شدن سانتریفیوژهای نطنز و فردو در بازدید کمیسیون برجام
 
 
  •  

حسین نجابت عضو کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح بازدید از تاسیسات هسته‌ای فردو و نطنز که چهارشنبه هفته گذشته صورت گرفت،‌اظهار داشت: بازدید خوبی توسط اعضای کمیسیون ویژه برجام از تاسیسات هسته‌ای نطنز و فردو صورت گرفت.

وی این بازدید را جهت ارزیابی و اظهار نظر در خصوص متن برجام لازم دید و تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی اعضای این کمیسیون تاکنون از تاسیسات هسته‌ای فردو و نطنز بازدید نکرده بودند لازم بود که برنامه بازدید در دستور کار کمیسیون قرار بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به بیان جزئیات بازدید مذکور پرداخت و افزود: در این بازدید شرایط چگونگی برچیده شدن سانتریفیوژها  در قالب سوال و پاسخ روشن مورد بررسی قرار گرفت.

نجابت همچنین نحوه برچیده شدن نیمی از سانتریفیوژها در نطنز و فردو و اینکه که اصلا چرا باید برداشته یا برخی از آنها از حرکت متوقف شوند را از دیگر محورها و امور مورد بحث این بازدید عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مباحث خوبی در این بازدید صورت گرفت، خاطرنشان کرد: همچنین اینکه چرا برخی‌ از سانتریفیوژها حرکت می‌کنند اما گاز‌دهی نمی‌شوند یا برخی نیز اساسا با زیر ساخت برداشته می‌شود، مورد بحث قرار گرفت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه محور کار کمیسیون ویژه مجلس را مورد بحث قرار داد و گفت: در این مرحله دستور کار این کمیسیون استماع و رسیدگی به نظرات همچنین دریافت اطلاعاتی که اعضا را در بررسی برجام راهنمایی می‌کند،‌است.

وی متذکر شد: از آنجایی که افراد مختلف با نظرات گوناگون در جلسات این کمیسیون شرکت می‌کنند فعلا جای قضاوت و نقد نیست. هدف اولیه این کمیسیون بر این بود که نظرات همه افرادی که در طول این 12 سال به مذاکره نشستند شنیده شود.

نجابت در خاتمه از احتمال دیدار علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با مذاکره‌کنندگان هسته‌ای فعلی و سابق کشور خبر داد و اضافه کرد: از آنجایی که در روند بررسی برجام به صورت طبیعی باید هماهنگی‌های لازم توسط کمیسیون صورت گیرد لذا احتمال دیدار مذاکره‌کنندگان با رئیس مجلس شورای اسلامی نیز وجود دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.