قدس آنلاین - ایلام: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام گفت: یکی از مهمترین مواردی که باید در دستور کار شهرداری های استان ایلام قرار گیرد، بحث استفاده نکردن از آب شرب برای فضاهای سبز است.

لزوم عدم استفاده از آب شرب برای آبیاری فضاهای سبز در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، داراب بیرانوندی با بیان اینکه هم اکنون تصفیه خانه های فاضلاب زیادی در سطح استان فعال است و این آمادگی وجود دارد از خروجی این تصفیه خانه ها برای آبیاری فضای سبز استفاده شود، اظهارداشت: میزان مصرف آب برای فضای سبز استان معادل مصرف آب ۱۰ هزار خانوار است که باید این مهم با کمک شهرداری های استان حل شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری مصرف آب در استان ایلام 8 درصد افزایش یافته است، افزود: در حال حاضر منابع آبی استان ایلام ۶۰۰ لیتر بر ثانیه کاهش یافته و ضروری است در بخشهای مختلف اعم از خانگی، اداری و ... استان صرفه جویی جدی تر دنبال شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام با تأکید بر اینکه شهرداری های استان نباید از آب شرب برای آبیاری فضاهای سبز استفاده کنند، خاطرنشان ساخت: در سال جاری ۱۴ میلیون مترمکعب آب در استان مصرف شده که این میزان مصرف در استان نسبت به سال گذشته 8 درصدی رشد داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.