سینا حسینی: همانطور که دیروز نوشتیم حالا در تازه‌ترین تصمیم، مدیران وزارت ورزش می‌خواهند مجموعه پرسپولیس را به مدت سه سال به یکی از هولدینگ‌های سرشناس کشور واگذار کنند ...

۱۰۵ میلیارد تومان برای ۳ سال اجاره پرسپولیس

 تا شاید به این بهانه از زیر بار تأمین هزینه‌های سرسام آور این باشگاه خارج شوند. اما هولدینگ «صنعتی ملی ایران» چگونه مشتری اول اجاره باشگاه پرسپولیس شد؟ گفته می شود این مجموعه به دلیل حضور منوچهر صالحی، مدیرعامل پیشین باشگاه سایپا تمایل زیادی برای حضور در حوزه‌های ورزشی داشته از آنجا که این فرد با مدیران اصلاح طلب دولت یازدهم ارتباط صمیمانه ای داشت، موضوع اجاره باشگاه پرسپولیس را به یکی از مسؤولان دولتی پیشنهاد می دهد و به وی اعلام می‌کند، می تواند زمینه را فراهم کند تا به صورت ائتلافی این مجموعه را اداره کند.

پیشنهاد مدیرعامل هولدینگ مذکور، به قدری وسوسه‌کننده بود که این موضوع با موافقت ضمنی مسؤولان ارشد کابینه از جمله وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی و وزیر ورزش و جوانان قرار می‌گیرد، اما تأکید می‌شود روال قانونی سپری شود تا مانعی برای فعالیت این مجموعه در آینده به وجود نیاید. چراغ سبز وزرای کابینه به این مجموعه باعث شد، مدیران «صنعتی ملی» یک نماینده فوتبالی را انتخاب کنند تا جریان مذاکرات را به صورت جدی دنبال کند. اینجا بود که پای عباس انصاری فرد به عنوان مذاکره کننده اصلی به این ماجرا باز شد.

با جدی شدن مذاکرات و تأیید ماجرای اجاره باشگاه پرسپولیس از سوی عباس انصاری فرد، خیلی‌ها تصور کردند، مدیرعامل سابق قصد اجاره باشگاه را دارد، اما ماجرا به این شکل نبود چون هدایت کننده اصلی مدیرعامل مجموعه صنعتی ملی بود؛ البته گفته می شود طراح این پروژه به تنهایی قصد ندارد، در این حوزه فعالیت کند شایع شده است، او قصد دارد امیر عابدینی و حسین هدایتی را هم به اشکال مختلف درگیر این ماجرا کند تا بتواند با حمایت‌های پنهان و پیدای این دو چهره پرسپولیسی زمینه موفقیت پرسپولیس را فراهم آورد.

اما از آنجا که اجاره باشگاه پرسپولیس توسط این هولدینگ نیاز به مجوزهای لازم دارد هنوز برنامه‌های این گروه به صورت رسمی از سوی مذاکره‌کننده این شرکت اعلام نشده است، ولی با این تفاسیر اعتراض‌ها از هم اکنون آغاز شده است، عمده معترضان به این تصمیم ناگهانی و غیرمنتظره را سهامداران صندوق بازنشستگی کشور تشکیل می‌دهند؛ اعضای این صندوق با راه‌اندازی کمپینی قصد دارند برای جلوگیری از این کار توماری را به امضای سهامداران برسانند تا مقامات دولتی و نظارتی اجازه ورود به این حوزه را به مدیریت این هولدینگ ندهد. از طرفی دیگر مسؤولان سازمان خصوصی‌سازی هم مذاکرات خود را با دستگاه‌های نظارتی آغاز کردند تا چنانچه این ماجرا جدی شد از قبل جلو اجرای آن را بگیرند، چون آنها معتقدند این فرایند کاملاً غیرقانونی و نادرست است.

اما طرف مقابل با آرامش خاطر کامل و اطمینان از اجرای این معامله برای مدیران وزارت ورزش و جوانان پیشنهادهای مالی خود را ارسال و اعلام کردند که اگر این مجموعه به آنها واگذار شود، سالیانه مبلغ 35 میلیارد تومان توسط این شرکت برای تیم فوتبال پرسپولیس هزینه خواهد شد که این رقم می تواند در مجموع 3 سال هم کمک بزرگی به این باشگاه باشد، هم برای مدیریت ورزش صرفه جویی قابل توجهی باشد، چون در غیر این صورت وزارت ورزش و جوانان مجبور است برخلاف قانون خود این مبلغ کلان را تأمین کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    1 0
    فکر نکنم به نتیجه برسه ‏!‏