قدس آنلاین – امیرمحمدی: برخورد زن خبرنگار مجارستانی با پناهندگان سوری کار دستش داد.

اخراج  خانم خبرنگار به خاطر حرکت غیر اخلاقی!+فیلم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پترا لاسزلو، فیلمبردار زن مجارستانی که تا پیش از آخرین مأموریت خبری خود خبرنگار شبکه N1TV بود هنگام تهیه گزارش تصویری از فرار پناهندگان سوری در مرز مجارستان و صربستان مرتکب خطای فاحشی شد که از دید دوربین‌های همکارانش پنهان نماند و در نهایت به فاصله‌ای اندک از انتشار گزارش‌های تصویری از این ماجرای تکاندهنده از کار اخراج شد.

در ویدئویی چند ثانیه ای از این ماجرای تکاندهنده، که در رسانه‌های خبری دنیا دست به دست می‌چرخد؛ این خبرنگار در حالی به تصویر کشیده شده که ناگهان پای خود را از روی عمد مقابل پدری سوری می‌گیرد که شتابان و در حالی که فرزند گریانش را در آغوش دارد از چنگ پلیس می‌گریزد.

این پدر سوری پیش از آنکه فرصت اعتراض به این خبرنگار را پیدا کند بر روی فرزندش نقش بر زمین می‌شود.

شبکه تلویزیونی متبوع این خبرنگار که به داشتن رویکردهای ضدمهاجران شهرت دارد در بیانیه‌ای که بر روی پایگاه اینترنتی آن منتشر شد، اعلام کرد: امروز، یکی از کارکنان شبکه N1TV در مرکز پذیرایی از مهاجران مرتکب عملی ناپذیرفتنی شد که در پی آن بلافاصله کار این فیلمبردار زن در N1TV پایان یافت.

 

 

احزاب مخالف در مجارستان از اعلام جرم علیه این خبرنگار به دلیل اقدام خشونت‌آمیز خبر داده‌اند که می‌تواند محکومیت به 5 سال زندان را برای پترا لاسزلو در پی داشته باشد.

کاربران خشمگین شبکه‌های اجتماعی توئیتر و فیس‌بوک، صفحه‌های ویژه‌ای در محکومیت این اقدام خبرنگار اخراجی شبکه N1TV راه‌اندازی کرده و اقدام او را شرم‌آور خوانده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون دست‌کم 167 هزار پناهنده وارد مجارستان شده‌اند.

پارلمان مجارستان جمعه گذشته در میان تصویب انبوهی از قوانین ضدمهاجران، به جرم انگاشتن عبور غیرقانونی از مرزهای این کشور رأی داد. این مصوبات از هفته آینده به مورد اجرا گذاشته خواهند شد.

این در حالی است که یک پناهنده سوری به خبرنگاران می‌گوید که به همراه انبوه آوارگان هموطنش، دو روز است در مبادی ورودی قانونی مجارستان سرگردان است و دولت این کشور تنها یک اتوبوس برای انتقال آنها فرستاده است. او می‌افزاید که مقامات مجارستان از یک سو از بازگشت آنان به صربستان جلوگیری می‌کنند و از سوی دیگر مانع رفتن آنها به بوداپست(پایتخت مجارستان) می‌شوند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد از کمبود امکانات مناسب برای پذیرایی از آوارگان سوری در مرز مجارستان ابراز نگرانی کرده است.

به گفته سخنگوی این آژانس، نیروهای پلیس مرزبانی مجارستان برای برخورد مناسب با پناهندگان آموزش ندیده‌اند.

گزارش قدس آنلاین حاکی است که در جزیره یونانی «لسبوس» بین نیروهای پلیس یونان و پناهندگان درگیرهایی رخ داده و همچنان رو به فزونی است.

از سویی فشارهای رسانه‌ای بر فرانسه و بریتانیا برای پذیرش شمار بیشتری از پناهجویان سوری نیز افزایش یافته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.