شاهرخ ایرانی: چند ساعت پس از پایان دیدار تیم ملی برابر هند که با برتری ۳ بر صفر ایران در ورزشگاه شهر بنگلور به پایان رسید، ...

طارمی: با« آزمون»  یک زوج عالی را می‌سازیم

 از طریق یکی از شبکه های اجتماعی با «مهدی طارمی» به صحبت پرداختیم. او در برابر تیم ملی گوام دو گل زد و برابر هند نیز یک گل و یک پاس گل برای تیم ملی داشت. این گفت و گو در مورد مسایل گوناگون است که از نظرتان می‌گذرد:

     بازی با هند را چطور دیدی؟

- بازی جالبی بود. شرایط عجیب آب و هوایی روی عملکرد هر دو تیم تاثیر داشت. یک روز پیش از بازی، اینجا (بنگلور) باران سیل آسایی بارید و ما نگران بودیم که نکند در روز بازی نیز شرایط بدین شکل باشد، اما شانس آوردیم که باران نبارید، ولی به جای بارندگی، دمای هوا بالا بود و شرجی بودن هوای بنگلور نیز بازیکنان تیم ملی را آزار می‌داد.

    نقش پررنگی در برد تیم داشتی. در این مورد هم صحبت می‌کنی؟

- باید پیش از هر چیز از کارلوس کی روش تشکر کنم که به من میدان داد و اجازه داشتم در ترکیب اصلی به میدان بروم. در یکی، دو ماه گذشته آمادگی خوبی داشتم و این مساله نشان می‌دهد باید آمار قابل قبولی نیز از خودم به جا می‌گذاشتم. یک پاس گل برای آندو ارسال کردم و روی پاس گلی که از امید ابراهیمی به دستم رسید، توانستم گلزنی کنم که این برایم اتفاق خوبی است، زیرا نتیجه زحماتم را گرفتم.

    در کنار سردار آزمون، یک زوج حرفه ای، جوان، دونده و گلزن را تشکیل داده ای. نظر خودت چیست؟

- من می‌توانم در کنار سردار آزمون، یک زوج عالی را بسازم و این نظر شخصی خودم است. شاید از سردار هم بپرسید، همین را بگوید. ما هماهنگی خوبی داریم و در یک چشم به هم زدن، همدیگر را در زمین بازی پیدا می‌کنیم. بارها شده که توپها را بدون نگاه کردن به هم، دقیقا روی بند کفش، به یکدیگر پاس داده ایم که این موضوع را کارلوس کی روش هم می‌داند.

    تیم ملی جوان شده، به نظرت این تیم جوان می‌تواند به جام جهانی 2018 روسیه برسد؟

- هدف ما همین است. جوانگرایی در تیم ملی در بهترین مقطع صورت گرفت، زیرا در این زمان، ما بازی‌های خیلی سختی نداریم و همان طور که دیدید برابر گوام و هند، پیروزی های خوبی داشتیم. امروز، زمانی است که بازیکنان جوان می‌توانند به اردو بیایند و خودشان را نشان دهند تا در اردوهای بعدی نیز حضور داشته باشند.

    خیلی ها سعی می‌کنند تو را با علی دایی مقایسه کنند. در این مورد چه نظری داری؟

- همیشه سعی کرده‌ام به حرفها و نصیحتهایش گوش بدهم. او به من و احمد نورالهی می‌گفت باید بیشتر هوای خودمان را داشته باشیم و البته حق با علی آقا بود. ما می‌توانیم باز هم برای تیم ملی بازی کنیم، به شرط اینکه وارد حاشیه و مسایل دیگر نشویم. من از شما می‌خواهم اجازه ندهید کسی ما را با علی دایی مقایسه کند، چون این مسایل برایمان جالب است، اما شاید برای آقای دایی جالب نباشد. به هر حال ایشان یکی از مهمترین چهره های فوتبال ایران هستند و هنوز هم خیلی ها فوتبال ایران را به نام علی دایی می‌شناسند.

    اول فصل قول دادی آقای گل شوی. با توجه به آمادگی این روزهایت در فوتبال، فکر می‌کنی بتوانی به خواسته ات برسی؟

- به لطف خدا اکنون که پنج هفته را پشت سر گذاشته ایم، چهار گل زده ام و باید دید در ادامه چه اتفاقی رخ می‌دهد. من همیشه به قولهایی که می‌دهم، وفادار می‌مانم. امیدوارم بتوانم پای این وعده ام هم بایستم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.