وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تصویب لایحه حمایت از معلولان در مجلس شورای اسلامی ، بخش زیادی از مشکلات این قشر را رفع می کند.

 تصویب لایحه حمایت از معلولان از مشکلات این قشر می کاهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، علی ربیعی در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره فرهنگی ورزشی فرزندان مهر در مجتمع فرهنگی ورزشی شهید عظیمی بابلسرافزود: تنظیم لایحه حمایت از معلولان توسط هیات وزیران به پایان رسید و پس از تایید رییس جمهوری جهت تصویب تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

وی ادامه داد: این لایحه شامل سه قسمت است،؛ مجموعه ای از قوانین قبلی که پایدار مانده، مصوبات هیات وزیران و مواردی که در اختیار هیات وزیران بوده و می توانست تصویب کند و اختیارات وزیران نبوده؛ در قالب لایحه تقدیم مجلس می شود.
وی ایجاد فرصت های آموزشی مناسب و استفاده از امکانات آموزشی، آسان سازی ازدواج، مناسب سازی فضای شهری، ایجاد اشتغال در بخش خصوصی و نگهداری بهزیستی در منزل با استفاده از مزایای بیشتر و انتقال مددکاری به خانه را از رویکردهای مهم در این لایحه عنوان کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اثرگذاری فرزندان بهزیستی در جامعه را مشهود خواند و گفت: کسانی که در زندگی سختی های زیادی را متحمل شده اند میزان اثرگذاری آنها باید بیشتر باشد.
ربیعی بیان کرد: هر کسی که به سختی زندگی کرده است به طور قطع میزان اثرگذاری او در جامعه بیشتر خواهد بود و باید در جامعه ای رقابت کنیم که اثر گذار باشیم.
وی اجتماعی شدن معلولان و فرزندان بهزیستی را از مهمترین اهداف برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی خواند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: ایجاد اشتغال از برنامه های مهم این وزارتخانه است لذا آن قدر تلاش می کنیم تا اینکه هر جوانی که از خانه بیرون می آید صاحب شغل باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.