عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از عملکرد آمریکا در قبال ایران طی دهه های گذشته گفت: مذاکره ایران با آمریکا فقط در زمینه مسائل هسته ای و در چارچوب قانون اساسی است.

مذاکرات ایران و آمریکا فقط در زمینه مسایل هسته ای است

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، حسن رحیم پور ازغذی که قبل از خطبه های نماز جمعه تهران در دانشگاه تهران سخن می گفت ، تاکید کرد: آمریکا حتی در زمان مذاکره نیز به صراحت می گوید که قصد سرنگونی و براندازی نظام ایران را دارد.
وی با بیان اینکه آمریکایی ها حتی در زمان مذاکرات نیز نه تنها تغییر روش نداده اند بلکه حتی لحن آنها هم عوض نشده است، خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی در داخل کشور می گویند تنش های ما با آمریکا قدیمی و پیچیده است اما قابل حل است و این افراد فکر می کنند که امریکا و اسرائیل مانند همه کشورهای جهان هستند.
رحیم پور ازغدی تصریح کرد: غربی ها فقط به فکر منافع خودشان هستند و این ساده لوحی است که فکر کنیم آنها می خواهند مشکلات ما را حل کنند.
وی در واکنش به افرادی که می گویند الان فضا متفاوت شده و منافع مشترک ایران و آمریکا در منطقه باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در برابر کسانی که مدعی هستند ایران و آمریکا در مساله داعش می توانند همکاری داشته باشند این واقعیت مطرح است که تفکر داعش و وهابی های تکفیری در منطقه، دست پرورده خود آمریکاست و هیچ منافع مشترکی میان ما و آمریکا در منطقه اعم از کشورهای سوریه، لبنان، یمن، عربستان، بحرین و افغانستان وجود ندارد.
ازغدی ادامه داد: هدف آمریکا و اسرائیل در لبنان، از بین بردن حزب الله و هدف ما حفظ و تقویت و بازسازی خط مقاومت است و الان که اسرائیل در لبه پرتگاه است، جنگ های داخلی به راه انداخته اند و کاملا برای ما روشن است که اگر آمریکا پشت سر آل سعود و صهیونیسم نباشد آنها شش ماه هم عمر نمی کنند.
این استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به افرادی که به دنبال اعتمادسازی با آمریکا هستند نیز گفت: معاون نخست وزیر ژاپن اخیرا گفته بود امریکا بر تمام مقدرات ما حاکم شده ولی هنوز نتوانسته ایم اعتماد آنها را جلب کنیم و این موضوع درباره ما هم مصداق دارد.
وی افزود: برخی فکر می کنند صحنه روابط بین الملل، صحنه بازی است در صورتی که به تعبیر امام راحل (ره) عرصه بین الملل، جبهه نبرد مستکبران و مستضعفان است و افرادی که می گویند ما خواهان صلح و ثبات هستیم و شعار مرگ بر آمریکا خلاف این است بدانند که آمریکا به دنبال صلح نبوده و نیست.
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه برخی افراد خواهان همکاری با غرب و آمریکا در زمینه محدود کردن سلاح های کشتار جمعی، بمب هسته ای و شیمیایی هستند، اظهار داشت: باید از این افراد پرسید که چه کسی این بمب ها را درست کرده است و علاوه بر این، شعار خاورمیانه بدون سلاح اتمی، یک حرف غلط است زیرا ما معتقدیم جهان باید بدون سلاح اتمی باشد.
وی شعار خاورمیانه عاری از سلاح اتمی را ساخته و پرداخته آمریکایی ها دانست و گفت: منظور آنها از خاورمیانه، کشور ایران و منظورشان از سلاح اتمی هم غنی سازی است زیرا ما اصلا سلاح اتمی نداریم.
رحیم پور ازغدی در واکنش به ادعای برخی مقامات آمریکایی مبنی براینکه اگر ایران را مهار نکنیم رقابت تسلیحاتی بین ایران و عربستان به راه می افتد و منطقه اتمی می شود نیز گفت: این کشورها اصلا عرضه و توان ساخت سلاح اتمی ندارند و غربی ها هستند که سلاح موردنیازشان را تامین می کنند و این ادعا از پایه، بی اساس است.
وی با نقل قولی از برژینسکی (نظریه پرداز آمریکایی) مبنی براینکه هیچ تحولی در تاریخ امریکا به اندازه مساله ایران پیچیده نیست و بعد از قضیه شوروی، بزرگترین مساله آمریکا، ایران است، گفت: آنها در برابر ما نگران هستند و سعی می کنند در مسائل داخلی ایران دخالت کرده و ما را در داخل به جان هم بیاندازند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از همه گروه ها و شخصیت ها خواست در انتخابات آینده، همگی علیه آمریکا موضع بگیرند.
وی با بیان اینکه آمریکا و انگلیس برای 150 سال جنایت هنوز از ما عذرخواهی نکرده اند، گفت: اوباما می گوید ما می ترسیم به ایران حمله کنیم و یک ضربه بزنیم زیرا نمی دانیم چه وقت و در کجای دنیا یک ضربه متقابل را خواهیم خورد و این به معنای بازدارندگی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.