از زمان ایجاد شهرستانی جدید در همسایگی مشهد مشکلات متعددی به وجود آمد که برخی از آنها هنوز هم ادامه دارد.

نام شناسنامه‌ای «طرقبه و شاندیز»  بینالود است

بیشتر این مباحث مربوط به حوزه بیرونی این شهرستان نوپا بوده و هست، اما موضوعی که شاید از اهمیت کمتری برخوردار باشد اینکه این شهرستان نو پدید هنوز با نامش کنار نیامده است.

در تقسیمات کشوری و حوزه وزارت کشور و استانداری این شهرستان را با نام «بینالود» می‌شناسند، به زبان ساده‌تر نام شناسنامه‌ای این شهرستان «بینالود» است.

ولی در مکاتبات و مکالمات معمول حتی بین ادارات این گونه نیست و در مواردی هم شاهد حرکتی خلاف اصل موضوع هستیم، مثلاً در یکی از همین موارد نوشته شده است شهرستان طرقبه و شاندیز (بینالود).

اگر متولیان این شهرستان به تصاویر جلسات برگزار شده در این چند ماه نگاهی بیندازند خواهند دید که حتی ادارات دولتی هم به این نکته توجهی ندارند، در یک جلسه بنر بزرگی نصب می‌شود با عنوان «جلسه شورای ترافیک شهرستان طرقبه شاندیز» و در جلسه‌ای دیگر بنری با عنوان «شهرستان بینالود» را می‌بینیم.

بنابراین به نظر می‌رسد ضروری است فرمانداری این شهرستان وحدت رویه‌ای ایجاد کند که شامل تابلوها، پورتالها، بنرها، صورتجلسه‌های ادارات و حتی گفتار مدیران شهرستان باشد تا دستکم دانش آموزان این منطقه از هم اکنون بدانند اهل شهرستان «بینالود» هستند نه اینکه پس از چند سال وقتی می‌شنوند که در شهرستانی به نام «بینالود» تحصیل کرده‌اند تعجب کنند، زیرا تصور می‌کردند در شهرستانی به نام «طرقبه شاندیز» مشغول تحصیل بوده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.