یک عضو کمیسیون ویژه رسیدگی به برجام با تاکید بر لزوم پاسخگویی مسئولین کشورمان به اظهارات اخیر رییس‌جمهور آمریکا علیه ایران، گفت که رییس‌جمهور و تیم مذاکره کننده باید به این مساله حساسیت نشان دهند.

 کوثری: رییس‌جمهور و تیم مذاکره‌کننده نسبت به دروغ‌پردازی آمریکا حساسیت نشان دهند

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تکرار ادعای بسته شدن راه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای از سوی اوباما، گفت: امام (ره) آمریکا را شیطان بزرگ نامید و ما می‌دانیم به هیچ وجه نمی‌شود به اینها اعتماد کرد. مقام معظم رهبری تاکید کردند که نه تنها قانونا بلکه شرعا هم قبول نداریم که به طرف بمب اتم برویم. خود اوباما هم سال گذشته در صحبت‌هایش به فتوای مقام معظم رهبری در حرمت بمب اتم اشاره کرد.

وی افزود: اینکه اوباما الان چنین موضوعی را مطرح کرده که با برجام ایران نمی‌تواند به سلاح هسته‌ای دست یابد برخاسته از روحیه استکباری و شیطانی آنهاست. آنها می‌گویند ما جلوی ساخت بمب اتم توسط ایران را گرفتیم در حالیکه ایران نه به دنبال این مساله بوده و نه به فکر آن بوده است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: ملت ایران و ملت‌های دیگر باید این آگاهی را پیدا کنند که کسانی که ادعا می‌کنند می‌خواهند دنیا را اداره کنند صداقت و راستی ندارند و می‌خواهند با دروغ و جنگ روانی دنیا را اداره کنند.

کوثری ادامه داد: مسئولین کشور ما باید به این یاوه‌گویی‌ها محکم پاسخ دهند خصوصا رییس‌جمهور و تیم مذاکره‌کننده باید به این مساله حساسیت نشان دهند زیرا سکوت آنها باعث می‌شود عده‌ای اظهارنظر اوباما را حمل بر صحت کنند؛ در حالیکه کسی باید پاسخ آنها را بدهد تا مردم نسبت به دروغ‌پردازی آمریکایی‌ها آگاه و روشن شوند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان درباره قضاوت افکار عمومی نسبت به اظهارات اخیر اوباما، تاکید کرد: کسانی که سرشان در آخور آمریکا باشد حرف آمریکایی‌ها را می‌پذیرند، اما ملت‌ها و کسانی که واقعیت را می‌دانند و بسیار هم زیاد هستند زیر بار دروغ‌ها و جنگ روانی آمریکا نمی‌روند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.