قدس آنلاین: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با اول ماه ذی‌الحجه ویژه برنامه‌های روز ازدواج در سه نوبت در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

ویژه برنامه‌های روز ازدواج در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی در این باره به خبرنگار ما، گفت: ویژه برنامه‌های اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) «روز ازدواج»، روز سه‌شنبه بیست و چهارم شهریور ماه در سه نوبت در بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: نخستین برنامه جشن روز ازدواج از ساعت 10:30 تا 13:30 در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و در این مراسم حجت‌الاسلام محمد رضایی‌تهرانی در رابطه با موضوع ازدواج علوی و فاطمی سخنرانی می‌کند و در ادامه امیر عارف مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به اجرای مولودی خوانی و مدیحه‌سرایی می‌پردازد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: دومین برنامه جشن روز ازدواج از ساعت 17 تا 19 در صحن انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و در این مراسم حجت‌الاسلام مسلم داودنژاد پیرامون موضوع همسران مؤفق به ایراد سخن می‌پردازد و سپس ابوطالب خالق‌پور مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اجرای مولودی خوانی و مدیحه‌سرایی را خواهد داشت.

حسینی تصریح کرد: سومین برنامه جشن روز ازدواج از ساعت 19:30 تا 21 در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود و در این مراسم حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار پیرامون موضوع زندگی مؤفق از دیدگاه امام رضا(ع) سخنرانی می‌کند و در ادامه سیدجعفر ماهرخسار مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هم به اجرای مولودی خوانی و مدیحه‌‎سرایی می‌پردازد.

وی تأکید کرد: حضور در این برنامه‌ها ویژه عموم زائران و مجاوران امام رضا(ع) بوده و امیدواریم که تمامی زوج‌ها و به ویژه زوج‌های جوان با بهره‌مندی از این برنامه‌های نورانی سبک زندگی علوی و فاطمی را برای خود برگزینند و والدین نیز ازدواج ساده و آسان را برای فرزندان خود برگزینند و از چشم‌وهم‌چشمی‌های رایج و ناپسند دوری کنند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: نخستین روز از آخرین ماه سال قمری، سالروز پیوندی آسمانی است که دیگر هیچگاه مانند آن در تاریخ تکرار نشد و حضرت علی(ع) پیشوای پارسایان با حضرت فاطمه(س)، برترین بانوی جهان پیمان عشق بستند و خداوند منان، والاترین فرستاده خویش را بر این پیمان گواه گرفت.

حسینی گفت: برکت این ازدواج عمری به گستردگی آفتاب دارد، همچنان که یاد و نام آن در تاریخ برای همیشه ماندگار شد و اول ذی‌الحجه، روزی مبارک برای همه نوگامانی است که دل به زندگی علوی و فاطمی داده ‌اند تا شادی خود را با خاطره همیشه روشن آن روز مبارک، پیوند بزنند.

وی افزود: نخستین روز از ذی‌الحجه، سالروز ازدواج فرخنده حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده و به فرمان خداوند این ازدواج میمون و مبارک، از امتیازاتی است که رسول اکرم(ص) بر آن مباهات می‌کردند و در این پیوند پرمیمنت، فرشتگان آسمان در سرور و شادمانی بودند و بهشتیان نیز به زینت و زیور آراسته شده بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.