یک روانشناس گفت: برخی زوجین به دلیل کمبود محبت‌هایی که از طرف مقابل می‌بینند به فضای مجازی گرایش پیدا می‌کنند.

کمبود محبت؛ علت گرایش زوجین به فضای مجازی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا منطقه مازندران، محمدرضا شرفی نویسنده، استاد دانشگاه و روانشناس امروز در جمع زوج‌های جوان و موفق کلاردشت که با حضور فرماندار این شهرستان برگزار شد، درباره ازدواج‌های موفق گفت: انسان‌هایی که زیاد فکر می‌کنند و کارهایشان را با تفکر انجام می‌دهند، کمتر دچار بیماری جسمانی می‌شوند.

وی با بیان این‌که باید زندگینامه انسان‌های خودساخته و موفق را مطالعه کنیم، اظهار کرد: این افراد برای به دست آوردن این تجربیات بهای سنگین پرداخت کردند که این بها عمر آنها بوده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به این‌که می‌توانیم که از زندگی دیگران درس بگیریم، عنوان کرد: برخی کتاب‌ها راه‌های زندگی را هموار می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که در زندگی مشترک بیشتر از گذشته باید به آینده توجه کنیم، گفت: تمرکز به آینده می‌تواند به وجود آورنده نشاط جدیدی در زندگی باشد.

شرفی تصریح کرد: هر کسی در خانواده موفق شود باعث می‌شود که تمامی افراد خانواده به خود ببالند و باعث نشاط در تمامی اعضای خانواده می‌شود.

وی با بیان این‌که انسان باید تفکر اسلامی و آسمانی داشته باشد و دوستی صمیمی با خداوند برقرار کند، افزود: افرادی که با خداوند دوست باشند حقوق بندگان را رعایت می‌کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به این‌که نکته مهم دیگر دوستی‌ها و معاشرت‌های آگاهانه و سنجیده است که بر روحیات و شخصیت آدمی تاثیرگذار است، ادامه داد: باید در انتخاب دوستان دقت لازم را مراعات کرد.

این مشاور خانواده با اشاره به این‌که یکی از مشکلات اساسی امروز روی آوردن زوجین به دنیای مجازی است؛ افزود: البته در زمانی زوجین به دنیای مجازی روی می‌آورند که از همسر خود کمبود محبت و عاطفه احساس کنند.

وی با تاکید بر این‌که بیشتر خانواده‌ها به دلیل تهدیدات دنیای مجازی از هم پاشیده می‌شود، یادآور شد: اگر همسران خلأ عاطفی احساس نکنند به سمت این مسایل کشیده نمی‌شوند.

به گزارش ایسنا، فرماندار کلاردشت نیز در این نشست با اشاره به این‌که جوانان امروز دارای هوش و ذکاوت هستند، عنوان کرد: از این رو از این جوانان انتظار می‌رود که ابتدا فکر کرده و سپس به تشکیل خانواده اقدام کنند.

فیروز صادق با بیان این‌که گردشگری بودن منطقه موجب تغییر فرهنگ و عادت منطقه می‌شود، یادآور شد: امیدواریم فرهنگ‌های دیگر بر روی افراد جامعه تاثیر مخرب و منفی نداشته باشد و ما بتوانیم عادت و رسوم خود را به دیگران معرفی کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.