شاهرخ ایرانی: فضای ذهنی برانکو ایوانکویچ پر شده از ناکامی. در همین شرایط روحی و روانی، با این کارنامه‌ای که برانکو از خود در پرسپولیس ساخته، ...

 داورها قصدی برای برکناری من ندارند

به سراغش رفتیم تا دقایقی با او گپ بزنیم. شاید این گفت‌وگو زیاد شبیه به مصاحبه نباشد. دلیلش این است که در یک نشست صمیمانه گفت و گو انجام شد و حرفها، بیشتر حالت کنایه و درددل دارد تا صحبتهای منطقی.

 

    آقای برانکو! از اینکه موقعیتهای تیم تان به همین راحتی از دست می‌رود، شاکی نمی‌شوید؟

-چه کاری از دستم برمی آید؟ شما بگویید تا من همان کار را انجام دهم. از ابتدای هفته تا آخر هفته، حداقل روی پنج تاکتیک برای حمله روی دروازه حریفان کار می‌کنیم. تمریناتمان را حتماً دیده اید که چطور سعی می‌کنیم با برنامه های تاکتیکی جدید، انگیزه بازیکنان را بالا ببریم و مهمتر از آن، چارچوب شناسی را به بازیکنان بیاموزیم، اما در نهایت، در زمان بازی، وقتی که بازیکن باید آنچه را در طول هفته تمرین کرده، در زمین پیاده کند، می‌بینید که با یک دردسر کامل مواجه می‌شویم. حقیقتش را بخواهید، دلم شکسته است. نمی‌دانم ایراد از کجاست. یک حساب و کتاب ساده به ما می‌گوید در 6 بازی گذشته، حداقل 24 موقعیت گلزنی فوق العاده را از دست دادیم. بیشترین موقعیت از دست رفته مربوط به بازی با پدیده مشهد بود و کمترین آن مربوط به استقلال خوزستان، اما همیشه تلاش کردم تیمم عالی باشد.

    وقتی دل تان می‌شکند چه کار می‌کنید؟

- من آدم قوی هستم و اگر می‌خواهید بدانید در خلوت خودم چه می‌کنم، باید بگویم حتی اگر اشک بریزم، هم نمی‌گذارم کسی متوجه گریه هایم شود. من به خاطر فشار وحشتناکی که برای ایجاد تحول در پرسپولیس بر دوشم وارد می‌شود، شاید گریه کنم، اما هرگز به کسی این را نمی‌گویم. سعی می‌کنم در همه جوانب، یک مربی حرفه‌ای باشم. تلاش می‌کنم خودم را در بالاترین سطح نگه دارم.

    شما در 6 بازی، 4 شکست دارید، یک برد و یک تساوی. اینها ناامید کننده است، قبول دارید؟

- احتمالش را می‌دهم که تعدادی از هواداران بابت به دست آمدن این نتایج، وقتی به جدول نگاه می‌کنند، ناامید شوند اما من به مثبت‌اندیشی شهرت دارم. هنوز هم به تیمم امیدوارم و گمان می‌کنم پرسپولیس با دو سه پیروزی پشت سر هم راهش را پیدا خواهد کرد.

    ممکن است برای ایجاد تغییر در تیم، دست به کاری بزنید که همه شگفت‌زده شوند؟

- بگذارید منطقی باشم. یک مربی حرفه‌ای مطمئن است که راه های بهتری برای پیشرفت وجود دارد. من به دنبال راه های بهتری هستم. شاید شوک دادن به تیم، یکی از این راه‌ها باشد، اما هنوز به‌اندازه کافی دیوانه نشده‌ام که با تصمیمات عجولانه و احساسی، تیمم را به هم بریزم.  البته این را بگویم که خودم هم در حال حاضر، یکی از مهمترین منتقدان به عملکرد پرسپولیس هستم. من نمی‌خواهم مقابل انتقادها، موضعی داشته باشم.

    اشتباه‌های داوری در بازی های پرسپولیس به بالاترین حد خود رسیده، چطور با این موضوع کنار می‌آیید؟

- همه مردم ایران دیدند که پنالتی سایپا، در واقع یک هدیه از سوی داور به آن تیم بود، وگرنه توپ به پشت سر رامین رضاییان برخورد کرده بود و امکان نداشت پنالتی باشد. با این حال نمی‌توانم بگویم داوران به عمد علیه تیم من دچار اشتباه می‌شوند و قصد دارند مرا برکنار کنند .

    با این همه مشکل چطور می‌خواهید به دیدار ملوان بندرانزلی در جام حذفی بروید؟

- تردید نکنید که بازی دشواری در پیش است، اما باید آن را انجام دهیم و هیچ چاره‌ای نیست. من نقشه جام حذفی را کشیده‌ام و با علم به اینکه می‌دانم ملوان چه تیم خوب و مؤثری است، اما تصور می‌کنم انگیزه درخشش در جام حذفی، عامل اصلی موفقیت ما خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.