مصطفی لعل شاطری: امام جمعه مشهد در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، ...

راه نفوذ  دشمن « نفوذ  فرهنگی»  است

 با اشاره به رحلت عالم وارسته آیت‌ا... خزعلی که در حکم ستونی برای انقلاب و فعالیتهای پیش روی جامعه بودند، در میان خیل عظیمی از زائران و مجاوران رضوی درباره وقایع اخیر مکه گفت: دهه مبارک ذی الحجه، زمان ایام مناسک و مراسم حج و شرکت در آیین بزرگ اسلامی زیارت خانه خداوند می‌باشد و این در حالی است که متأسفانه این سرزمین در قدرت نیروهای استکباری قرار گرفته، به نحوی که آنان توانایی اداره شایسته این مکان مقدس را ندارند و حادثه اخیر گواه این امر است.

آیت‌ا... علم الهدی افزود: در ایام ذی الحجه امسال شاهد دو حادثه و جریان کشتار مسلمانان در مسجدالحرام و مسجدالاقصی بوده ایم؛ در مسجد الحرام به دلیل بی کفایتی حکومت دست نشانده استکباری آل سعود و در مسجد الاقصی شاهد جنایتهای صهیونیستها. تقارن این دو حادثه این حقیقت را ثابت می‌کند که آبشخور آل سعود و صهیونیست افکار و اندیشه‌های استکباری است که این امر بر اثر نفوذ دشمن در سرزمینهای اسلامی می‌باشد و تنها هدف آنها اسلام ستیزی و مقابله با باورهای مسلمانان است.

وی گفت: بر این اساس، مقام معظم رهبری پیوسته بر این نکته تأکید دارند که مسؤولان نظام باید با راهکارهای جدی و مردم با هوشیاری به پیشگیری از نفوذ امنیتی، اقتصادی، فکری، فرهنگی و سیاسی دشمن به داخل جامعه داشته باشند و به گونه ای برخورد کنند که به هیچ وجه راه ورودی برای برنامه های کشورهای استکباری به درون جامعه فراهم نشود.

ایشان با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: تمامی نهادهای انقلابی با همکاری همگانی مردم موظفند به مقابله و جلوگیری از مجموعه عناصری که عامل نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی دشمن هستند، اقدام کنند. باید دانست راه نفوذ فکری دشمن، نفوذ فرهنگی است. اگر دشمن موفق شود از طریق رواج فرهنگ خود از قبیل بی حجابی، شهوت رانیهای مرز نشناس با عناوینی همچون هنر، تفریح و رفاه و منکرات شرعی را همگانی کند، بی تردید نفوذ فرهنگی دشمنان انقلاب و اسلام فراهم شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کم توجهی مسؤولان به بعضی از مسایل فرهنگی ابراز داشت: متأسفانه یکی از نکاتی که امروزه مورد غفلت مسؤولان قرار گرفته است، برگزاری کنسرتهایی می‌باشد که بعضاً صحنه و عرصه جولان فرهنگ غربی است و اگر این فرهنگ در سایه ترویج بدحجابی و بی حجابی ادامه یابد، نفوذ فکری غرب به صورت گسترده در میان جوانان ترویج خواهد شد.

آیت ا... علم الهدی با اشاره به نفوذ گسترده سیاسی دشمن بویژه در عرصه انتخابات افزود: راه نفوذ سیاسی دشمن، دروازه باز مردم سالاری در جامعه است، چنانکه بی‌تردید در عرصه انتخابات، این دروازه راه نفوذ دشمن محسوب می‌شود.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: امروزه بخوبی دشمنان انقلاب به این امر واقفند که جاسوسان آنها توانایی این را ندارند که در این عرصه فعالیت کنند، بر این اساس دشمن با نفوذ در ارکان مجلس به نفوذ سیاسی خود می‌پردازد. از این رو افرادی که به همراهی با اهداف و افکار دشمن می‌پردازند، بی تردید افرادی هستند که با مقام ولایت زاویه دارند. در این راستا مردم تا زمانی که به طور کامل از دیدگاه نامزدها نسبت به مقام معظم رهبری مطلع نشده‌اند، نباید به هر فردی رأی دهند و این امر وظیفه تمام اقشار جامعه برای جلوگیری از نفوذ سیاسی دشمن محسوب می‌شود؛ زیرا اگر فردی که با ولایت و رهبری زاویه دارد، بر مسند قدرت قرار گیرد، به عنصری تبدیل می‌شود که در کنار دشمن قرار گرفته و به وسیله دشمن به نیرویی علیه انقلاب و اسلام تبدیل خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.