قدس آنلاین- تبریز: نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرهای عجب‌شیر و بناب و آذرشهر به سیل‌زدگان ۸ روستای تابعه این شهرستان‌ها امدادرسانی کردند.

امدادرسانی به سیل‌زدگان عجب‌شیر، بناب، آذرشهر و مراغه/ فوت یک نفر

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، شب گذشته نجاتگران جمعیت هلال‌احمر شهرهای عجب‌شیر، بناب و آذرشهر به سیل زدگان 8 روستای تابعه این شهرستان‌ها امدادرسانی کردند.

نجات یک نفر از چنگال سیل و انتقال به بیمارستان آذرشهر

عظیم نظری رئیس جمعیت هلال احمر آذرشهر در تشریح عملیات‌های امدادگران گفت: در پی بارش شدید باران در آذرشهر و جاری شدن سیل در روستاهای اطراف، بلافاصله تیم‌های امدادی از پایگاه امداد شهید یوسف تبار و نجاتگرانی از خود جمعیت به همراه پرسنل به روستاهای اطراف اعزام شدند.

نظری ادامه داد، بارش باران در روستاهای خانقاه، کوخالو، زینب‌لو، داشکسن، منطقه کوروش دربندی و الوانق منجر به جاری شدن سیل و آبگرفتگی و مسدودی معابر و نفوذ گل ولای به بعضی از منازل شده بود که نجاتگران با بهره‌گیری از دستگاه‌های پمپ آب سه دستگاه و کف کش  اقدام به تخلیه آب و بازگشایی مسیر کردند و  یک نفر از اهالی روستای «کوخالو» که در سیل گرفتارشده بود با تلاش امدادگران نجات و به بیمارستان شهید مدنی آذرشهر انتقال داده شد.

رئیس جمعیت هلال احمر آذرشهر افزود: در حادثه دیگری در پی دریافت خبری مبنی بر گم شدن سه نفر در روستای «الوانق»  طی مراجعه حضوری یک نفر به پایگاه امدادی شهید یوسف تبار، نجاتگران به منطقه اعزام شدند و موفق شدند در کوه‌های اطراف دو نفر از گمشدگان را  نجات دهند اما متاسفانه نفر سوم در اثر سیل فوت کرده بودند.

 نظری خاطر نشان کرد: 16 تن از پرسنل و نجاتگران آذرشهر در این عملیات‌ها حضور داشتند که عملیات‌های نجاتگران آذرشهر از ساعت 19عصر روز گذشته جمعه 27 شهریور آغاز و صبح امروز شنبه ساعت 8 خاتمه یافت .

عملیات نجاتگران بناب و مراغه

بنابراین گزارش نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان بناب  و مراغه هم شب گذشته در پی وقوع سیل در روستاهای مهماندار،خانیان والنجق از توابع عجب شیرو روستای چکان از توابه مراغه  به این روستاها مراجعه و اقدامات  و امدادرسانی لازم را انجام دادند.

در این عملیات‌ها 3 تیم از بناب و 2 تیم از مراغه حضور داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.