در دیدار دبیرکل آکادمی علوم اجتماعی چین با ولایتی بر افزایش همکاری‌های تهران و پکن و تعامل جهت احیا مجدد جاده ابریشم تاکید شد.

 ولایتی: اظهارنظر در رابطه با برجام تا پایان بررسی آن در مجلس، زود خواهد بود
به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یانگ گوانگ و علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار عصر امروز پیرامون روابط تهران و پکن در جمع خبرنگاران حاضر شدند و ولایتی از دعوت چین از وی و اعضای مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع برای حضور در کنفرانس مشترک بین ایران و چین جهت بازسازی جاده ابریشم طی هفته دوم دسامبر خبر داد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع گفت: قرار است طی این کنفرانس مشترک در رابطه با بازسازی و احیای جاده ابریشم متناسب با شرایط قرن بیست و یکم گفت و گو شود و چین نیز در این راستا سرمایه گذاری زیادی کرده است.

وی ادامه داد: در نظر داریم تا در جهت احیای جاده ابریشم تلاش کنیم چرا که این جاده می‌تواند از چین آغاز از ایران گذشته و به ترکیه و سپس به اروپا برود.

گوانگ نیز از حضور مجدد خود در تهران ابراز خرسندی و خاطرنشان کرد:‌ به منظور گفت‌وگو در رابطه با احیای جاده ابریشم به تهران سفر کردیم و علاقه‌مند هستیم فعالیت‌ها و همکاریهای خود را در دوران پس از برجام با ایران گسترش دهیم . همچنین چین بیشترین واردات نفت خام و گاز خود را از ایران دارد.

وی تاکید کرد: دو کشور می‌توانند در زمینه‌ی فرهنگی نیز با یکدیگر مشارکت بسیاری داشته باشند.

همچنین ولایتی در پاسخ به سوالی در رابطه با بررسی برجام در کنگره آمریکا، گفت: در مورد مذاکرات هسته‌ای باید بگویم هنوز روند بررسی حقوقی آن در مجلس شورای اسلامی تمام نشده است و تا زمانی که بررسی آن ادامه یابد اظهارنظر در رابطه با آن زود خواهد بود و قطعاً آن چیزی که صورت گیرد به نفع ما خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.