گلبهار- حسین شاهسمند: مدیرعامل شرکت عمران گلبهار در گفت و گو با خبرنگار ما در تشریح دستاورد سفر اخیر معاون رئیس جمهور به این شهر گفت: ...

آخرین وضعیت قطار مشهد- گلبهار  و  اختصاص ۹۸۰ میلیارد ریال اعتبار

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در نشست با اهالی این شهر از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفت و از اختصاص 980 میلیارد ریال اعتبار برای این شهر خبر داد.

حمید بنایی گفت: با وجود مشکلات موجود، پروژه قطار شهری گلبهار- مشهد همچنان فعال است، ولی متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم 15 میلیارد تومان اعتبار سال 94 این پروژه را دریافت کنیم.

وی افزود: هم اکنون ما به پیمانکاران بدهکاریم که با سفر معاون رئیس جمهور قرار شد 15 میلیارد تومان اعتبار برای سال 94 پروژه قطار شهری اختصاص پیدا کند تا از این محل بتوانیم مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنیم.

وی افزود: افزون بر این 50 میلیارد تومان اعتبار دیگر برای پروژه قطار شهری مشهد- گلبهار برای سال 95 اختصاص یافت تا این پروژه با سرعت بیشتری به کار خود ادامه دهد.

مدیرعامل شرکت عمران گلبهار، فاصله این شهر تا مشهد را با استفاده از قطار شهری 40 کیلومتر و زمان انتظار را 15 دقیقه اعلام کرد و گفت: از این 40 کیلومتر، 35 کیلومتر تاکنون تملک شده است که در 10 کیلومتر اول از نظر پیشرفت 70 درصد و 10 کیلومتر دوم 60 درصد پیشرفت داشته‌ایم که با تزریق اعتبارات جدید، این پروژه از سرعت بیشتری برخوردار خواهد شد.

وی زمان بهره برداری از قطار شهری مشهد به گلبهار را سال 97 اعلام کرد و گفت: اگر مشکلی از نظر اعتبارات پیش نیاید می‌توانیم سال 97 این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

20 میلیارد تومان اعتبار برای روشنایی شهر گلبهار

بنایی، یکی دیگر از دغدغه‌های مردم را مشکلات روشنایی اعلام کرد و گفت: با وجود تلاشهای صورت گرفته و برگزاری جلسات متعدد هنوز نتوانسته‌ایم مشکلات روشنایی مردم را بخصوص در پروژه‌های مسکن مهر رفع کنیم.

وی با بیان اینکه مردم حق دارند از برخی کمبودها گلایه‌مند باشند و رفع آنها را از مسؤولان طلب نمایند، گفت: در سفر اخیر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مشکلات روشنایی شهر گلبهار از زبان مسؤولان و خود مردم که در پروژه‌های مسکن مهر ساکن هستند از نزدیک به معاون رئیس جمهور منتقل و ایشان نیز 20 میلیارد تومان برای حل مشکلات روشنایی گلبهار اختصاص داد که قرار شد تا پایان همین ماه به حساب شرکت برق واریز و شرکت برق نیز تا پایان سال 94 مشکلات مردم را برطرف کند.

وی افزود: افزون بر این با توجه به مشکلات زیرساختی 6 میلیارد تومان برای حل مشکلات آب این شهر از طرف دکتر نوبخت بودجه در نظر گرفته شد که تا پایان شهریورماه در اختیار متولیان قرار خواهد گرفت.

روزنامه قدس پیگیر مشکلات مردم گلبهار

بنایی، به کمبود فضاهای آموزشی در گلبهار اشاره کرد و با بیان اینکه این کمبود هم اکنون تا حد زیادی برطرف شده است به پیگیری رسانه‌ها بخصوص روزنامه قدس در این خصوص اشاره کرد و گفت: روزنامه قدس بدرستی در چند نوبت به کمبود فضاهای آموزشی در گلبهار پرداخت که با دستور ویژه‌ای که در این خصوص صادر شد و مسؤولان نیز همت کردند، هم اکنون این کمبودها تا حد زیادی برطرف شده است.

وی افزود: اکنون مدرسه در گلبهار نیاز است که از این شمار سه فضای آموزشی توسط شرکت عمران و سه فضای آموزشی توسط سازمان نوسازی مدارس در حال ساخت است که بزودی تکمیل و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران گلبهار افزود: برای ساخت 6 فضای آموزشی دیگر هفت میلیارد تومان اعتبار با دستور معاون رئیس جمهور اختصاص پیدا کرد که امیدواریم هر چه سریعتر فضاهای آموزشی تکمیل و مشکلات مردم در این حوزه برطرف شود.

بنایی، یکی دیگر از مشکلات مردم گلبهار را استقرار نیافتن دستگاه‌های دولتی در این شهر عنوان کرد و با بیان اینکه شرکت عمران نمی‌تواند به تنهایی مشکلات مردم را حل کند، گفت: طبق قانون دستگاه‌های اجرایی و خدماتی باید برای خدمات رسانی به مردم در این شهر استقرار پیدا کنند که متأسفانه در این خصوص هنوز اقدام مناسبی صورت نگرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.