۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 311284

قدس آنلاین: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح خراسان شمالی امروز صبح در بجنورد برگزار شد

رژه نیروهای مسلح خراسان شمالی برگزارشد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،استاندار خراسان شمالی در این آیین با بیان اینکه هم اکنون ایران اسلامی در دنیا قدرتمند است، گفت: اما همیشه باید آمادگی نظامی در کشور وجود داشته باشد و این امر نباید حتی برای لحظه ای فراموش شود.

سیدعلی اکبر پرویزی گفت: ایران اسلامی در زمینه نظامی پیشرفت های خوبی داشته و برای تقویت اقتدار نظام و به علت حساسیت ها اعتبارات خوبی هم پیش بینی شده است.
وی بر وجود روحیه ایثار گری و جهادی نیروهای مسلح تاکید و تصریح کرد: با توجه به شرایط حساس منطقه و جهان باید روحیه شهادت طلبی و جهادی همچنان حفظ شود.
وی گفت: اگر روحیه شهادت طلبی و ایثار گری را کنار بگذاریم از ناحیه دشمن آسیب خواهیم دید اما این مهم را داشته باشیم به طور قطع دشمن هرچه تلاش کند بی نتیجه خواهد ماند.
استاندار خراسان شمالی در ادامه به توافق ها نیز اشاره ای کرد و افزود: نباید هم اکنون آسوده باشیم زیرا که توافق نیاز به مراقبت دارد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه موضوع توافق ها با نظارت رهبری انجام شده و در این خصوص از مسوولان خواسته شده که مراقب باشند که این امر در مسیری خوب انجام شود.
وی گفت: هم اکنون در شرایط سختی بویژه در خصوص مسایل اقتصادی قرار داریم باید هر لحظه آماده باشیم.
وی افزود: با وجود اینکه کشور عربستان خود قیمت نفت را کاهش داده هم اکنون خود نیز دچار مشکل شده اما برای اینکه به ایران و مسلمانان ضربه وارد کند این اقدام را انجام داده است.
امام جمعه بجنورد نیز در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی حالت قول نامه ای داشت ولی در دوران هشت سال دفاع مقدس به ثبت رسید.
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی اظهار داشت: ثبت انقلاب ما به واسطه مجاهدت های رزمندگان و دلاورمردان این مرز و بوم بود و امروز هم ملت امانت دوران دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه مجاهد لباس تقوا پوشیده است افزود: سپر دفاع یک ملت جهاد است که جلوی ضربه ها را می گیرد و اگر ملتی جهاد و دفاع را تعطیل کند لباس ذلت به آنان پوشیده خواهد شد.
وی افزود: ملت ما لباس تقوا پوشیده است و در هر جایی که نیاز باشد جانانه دفاع خواهد کرد.
وی نیز به اقتدار ایران اسلامی در دنیا اشاره کرد و گفت: در زمان انتخابات رییس جمهور در آمریکا از آنان سوال می شود که با ایران چه خواهید کرد؟
وی گفت: این سوال مهم نشان این است که ایران توانسته در دنیا جایگاهی برای خود بازکند که ابر قدرت ها از آن چنین می ترسند.
فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: عزت و اقتدار ایران اسلامی به واسطه دفاع مقدس ایجاد شده است.
سردار سیدحسن مرتضوی با بیان اینکه دفاع مقدس مظهر همدلی و همزبانی است افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی تنها با اتحاد و همبستگی و ایثارگری توانستیم با دست خالی در مقابل ابر قدرت ها بایستیم.
وی گفت: طبق فرمایشات رهبری امروز انقلاب به دنیا صادر شده است و سنگر های کلیدی در حال فتح شدن هستند.
وی بر اتحاد مسلمانان تاکید کرد و افزود: با وحدت ملت های مسلمان شاهد ملتی واحد خواهیم شد.
رژه سراسری نیروهای مسلح خراسان شمالی با هدف نمایش اقتدار و آمادگی های همه جانبه دفاعی ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در مرکز خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور برگزار شد.
بنابر این گزارش در ادامه این مراسم یگان‏های نمونه نیروهای مسلح خراسان شمالی از جمله یگان های نمونه پیاده، خودرویی و موتوری نیروهای سپاه، ارتش و نظامی و انتظامی استان با نمایش توانمندی‏های نظامی و انتظامی خود در مقابل جایگاه رژه رفتند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.