عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رئیس جمهور نسبت به برگزاری نشستی اضطراری در نیویورک در زمینه حوادث مکه اهتمام داشته باشد.

پژمان‌فر: رئیس‌جمهور با سران کشور‌های اسلامی نشست اضطراری حوادث مِنا را در نیویورک تشکیل دهد‌

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: حادثه‌ای که در مِنا رخ داده امروز به پای همه مسلمانان تمام شده و تبعات این حادثه دامن‌گیر همه مسلمانان چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ جریان‌های تهاجمی غیرمسلمان می‌شود.

وی با بیان اینکه حج فرصت طلایی برای به نمایش گذاشته وحدت بین مسلمانان است، افزود: با توجه به وقوع حادثه منا باید هرچه سریع‌تر این مسئله از سوی کشورهای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و جلوی آسیب‌های این حادثه گرفته شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس ‌با اشاره به اینکه جریان حاکم در عربستان کاملا مستبد و بی‌منطق است، تصریح‌کرد: این مسئله سبب شده تا مشکلات فراوانی برای جوامع اسلامی به وجود آورد  در حالی‌که مکه و مدینه متعلق به همه مسلمانان است.

پژمان‌فر با بیان اینکه در طول تاریخ مدیریت مکه و مدینه کاملاً تقسیم شده بوده است، عنوان‌کرد: مدیریت این دو شهر مقدس باید در بین کشورهای مختلف اسلامی تقسیم شود.

وی به حضور رئیس جمهور در نیویورک اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور می‌تواند از این فرصت استفاده کند و نشستی اضطراری در رابطه با حوادث مکه برگزار و تدبیری در رابطه با حواث پیش آمده داشته باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار برگزاری جلسه‌ای از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی با سران کشورهای اسلامی در زمینه حوادث مکه شد و گفت: برگزاری چنین جلسه‌ای سبب می‌شود تا تصمیماتی نسبت به اصلاح مدیریت مکه داشته باشند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.