قدس آنلاین - معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت:حادثه تلخ و ناگوار منا و جان باختن تعداد زیادی از حجاج و زائران، جنایتی است که عدم کفایت حکومت آل سعود سبب آن است.

حادثه تلخ منا جنایت حاصل از عدم کفایت حکومت آل سعود است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محمد رحیم نوروزیان در جلسه کمیته رسیدگی به امور زائران استان در حادثه منا اظهار داشت:حادثه دلخراش منا و صحنه های دردآور آن برای حجاج بیت الله الحرام بسیار  تکان دهنده بود، که نشان از بی لیاقتی و سوء تدبیر حکومت آل سعود دارد.

وی ادامه داد:حکومت آل سعود درگیر توطئه هایی در کشورهایی همچون یمن، بحرین ، عراق و سوریه است و رسیدگی به امور کنگره عظیم حج برای آنها در اولویت های پایین تر قرار دارد هر چند که عدم لیاقت آنها از سالیان گذشته اثبات شده بود .
نوروزیان تاکید کرد: ممکن است بوق های تبلیغاتی دشمن برای رد گم کردن و کم رنگ کردن بی کفایتی آل سعود بعضا در اخبار و اطلاع رسانی ها حجاج و مدیران کاروان ها  یا سازمان حج و زیارت را مقصر در این حادثه اعلام کنند در حالیکه هیچ یک از این افراد مقصر نبوده و راه و مسیری که در منا برای تمامی حجاج تعیین شده و باید همگی آن را طی کنند همین مسیر بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس تکلیف مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید و نظر آقای استاندار جهت رسیدگی امور حجاج در خراسان شمالی کمیته ای تشکیل شده تا به امور جانباختگان و مفقودین سریع تر رسیدگی شود.
نوروزیان تصریح کرد:هیاتی از مسوولان استان برای عرض تسلیت و پیگیری خواسته ها و دغدغه های خانواده های جان باختگان اعزام می شوند.
وی در ادامه اضافه کرد:همچنین هماهنگی هایی در مورد تشییع جنازه این حجاج و انجام مراسمی باشکوه در مرکز استان و شهرستانها ، و رسیدگی به امور مفقودین، مجروحین و مصدومین در جهت تسکین آلام و دردهای آنها و رسیدگی به امور آنان و بازدید و سرکشی از خانواده های جان باختگان در شهرستانها توسط فرمانداری، امام جمعه شهرستان و سازمان حج و زیارت و استقبال از کاروان ها در مشهد از تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.