صالح آباد – ابوالحسن صاحبی: جمعی از کارگران بیکار صالح‌آبادی از عملکرد برخی وزیران و مسؤولان که تاکنون نتوانسته‌اند زمینه اشتغال آنان را فراهم کنند، انتقاد کرده و خواستار چاره اندیشی و تدبیر آنها شدند.

بیکاری، داد جوانان «صالح‌آبادی» را درآورده است

یک کارگر دیپلمه صالح آبادی به خبرنگار ما گفت: مسؤولان باید مشکلات قشر کارگر را درک کنند و بدانندکه این قشر مظلوم که دشوارترین کارها را انجام می‌دهند، امنیت شغلی ندارند وهمواره درحالت نگرانی و دلواپسی و شرمندگی ناشی از پیدا نکردن کار به سر می‌برند.

وی افزود: بیشتر ما کارگران تا کنون سهام عدالت وحتی سبدکالا نگرفته‌ایم ودفترچه خدمات درمانی و یا تأمین اجتماعی نداریم و هزینه های دارو و ویزیت پزشکان ما رامستاصل کرده و بعضی مواقع به خاطر بی‌پولی ناچاریم که درد و رنج بسیاری تحمل کنیم .

یک کارگر دیگر هم که چند سرعائله دارد، گفت: دولت، سرمایه‌گذاران و خیران چندان رغبتی به سرمایه‌گذاری در این منطقه محروم و مرزی، نداشته و نکرده‌اند، بنابراین از کارخانه، شهرک صنعتی، شرکت تولیدی و حتی از بازارچه مرزی هم خبری نیست و از سویی برخی کارفرماها، یاکارگر افغان و یا براساس قومیت و آشنایی، افراد خاصی را به طور موقت سرکار می‌برند و به دیگران توجهی نمی‌کنند.

وی افزود: هرساله تعداد زیادی ازروستاییان این منطقه به علت بیکاری مجبورمی شوند روانه کوره پزخانه‌های مشهد، تهران، همدان و یا شهرستانهای اطراف شوند و یا به شهرهای همجوار مهاجرت کنند .

وی تأکید کرد: کارگری موقت در شهرستانها هم هیچ دردی را دوا نمی‌کند، زیرا هم دستمزدها پایین است وهم کار همیشگی نیست و به عبارتی فصلی است و مهمتر از همه باید این پول ناچیز را صرف خواب و خوراک وکرایه رفت وآمدمان کنیم و یا از روی ناچاری در پارکها و خیابانها کارتن خواب بشویم که این در واقع تهدید سلامتی و امنیت ماست!

یک شهروند دیگر صالح آبادی علت اصلی بیکاری را وابستگی به شغل کشاورزی و دامداری می‌داند و می‌افزاید: کاهش بارندگی و خشکسالی های پی درپی، کشاورزی ودامداری را از رونق انداخته و بیشتر قناتها و چشمه های روستاها خشک شده وجایی برای کار کارگران باقی نگذاشته است.

وی به مسؤولان توصیه کرد: اگر خواهان حل معضل بیکاری کارگران منطقه صالح آباد هستید می‌توانید با طرحهای مختلف از جمله راه اندازی بازارچه مرزی و یا انتقال آب سد دوستی، مقدار زیادی از اراضی بایر و دیم منطقه را پوشش داده وجوانان زیادی را در کار زراعی فعال و پای کار بیاورید و از مخمصه بیکاری نجات دهید .

وی افزود: یارانه قلیلی که دولت ماهانه به ما می‌دهد، کفاف قبضهای آب، برق، تلفن، گاز  را نمی‌دهد، چه رسد به هزینه‌های سرسام‌آور زندگی که امان ما را گرفته  است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.