رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس تأکید کرد که عربستان باید هیأت‌هایی را به چهار کشور نیجریه، مصر، پاکستان و ایران با داشتن بیش از ۱۰۰ زائر قربانی در فاجعه منا بفرستد تا ضمن عذرخواهی و همدلی و همدردی توضیحاتی لازم را به مردمان این کشورها ارائه کنند.

عربستان هیأتی را برای عذرخواهی به ایران بفرستد

به گزارش قدس آنلاین، عابد فتاحی در گفت‌وگو با (ایسنا)، ضمن تسلیت فراکسیون اهل سنت در پی وقوع فاجعه منا به جهان اسلام این حادثه را شوم خواند و گفت: از آنجا که عربستان بیشتر نیروهای زبده و دوره دیده‌اش را برای جنگ به یمن اعزام کرده، از نیروهای بی‌تجربه در برگزاری مناسک حج استفاده کرده که همین ضعف مدیریت باعث بروز فاجعه منا برای مسلمانان در سرزمین وحی شده است.

وی ادامه داد: نمایندگان اهل سنت معتقدند که قرار گرفتن مکه و مدینه در خاک عربستان بدان معنا نیست که عربستان هر کاری بخواهد انجام دهد. بنابراین نباید این تصور ایجاد شود که با برکناری وزیری و یا حتی برخورد با برخی کارگزاران اوضاع درست می‌شود چون در عربستان ضعف مدیریتی وجود دارد.

نماینده مردم ارومیه با تأکید بر اینکه عربستان باید در این خصوص با زبان گویا با دنیای اسلام صحبت کند، افزود: عربستان باید به صورت واضح عواملی که باعث بروز این فاجعه و قتل عام زائران شده است را برای مسلمانان و دنیا بیان کند. قطعاً این لکه سیاه ضعف مدیریتی تا سال‌های سال بر دامن عربستان باقی خواهد ماند و به این زودی‌ها نمی‌تواند خودش را رهایی ببخشد.

فتاحی ادامه داد: عربستان باید هیأتی را به چهار کشور نیجریه، مصر، پاکستان و ایران که بیش از 100 نفر زائر قربانی داشته‌اند فرستاده و ضمن عذرخواهی، با مردم همدلی و همدردی کنند و توضیحات لازم را به دولت‌های این کشورها و مردمانشان بدهد.

به گفته وی، در چنین شرایطی عربستان می‌تواند مقداری از زیر بار مسئولیت بیرون آید چون به باور بنده عذرخواهی صرف و کلامی کافی نیست و عربستان باید هیأت‌هایی را برای عذرخواهی به کشورها بفرستد تا مقداری از آتش این درد کم کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.