وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز باید با سرمشق قرار دادن شهید رجایی و باهنر، الگوهای آموزشی را در نظام آموزش و پرورش تدوین کنیم.

سیره شهید رجایی و باهنر مهمترین الگوی فرهنگیان کشور است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، محمد فانی صبح امروز در مراسم افتتاح چهار مدرسه وکیلی در نیشابور اظهار داشت: امروز باید با سرمشق قرار دادن شهید رجایی و باهنر، الگوهای آموزشی را در نظام آموزش و پرورش تدوین کنیم.

وی گفت: شهیدان رجایی و باهنر الگوهای آموزش و پرورش هستند و فرهنگیان و معلمان باید این دو شهید را الگوی راه خود قرار دهند.

فانی در ارتباط با میران تعهد خیرین مدرسه‌ساز بیان کرد: خیرین 800 میلیارد تومان تعهد مدرسه‌سازی داشتند و بودجه دولتی ما هزار و 340 میلیارد تومان است و پیش‌بینی شده که مشارکت خیرین از بودجه دولتی پیشی گرفته و 700 مدرسه دیگر تا آخر اسفندماه به تعداد مدارس اضافه می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با آماده‌سازی مدارس قبل از بهار تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: قبل از مهر سال 94 توانسته‌ایم هزار و 300 مدرسه با 8 هزار کلاس درس را آماده کنیم که میانگین روزانه آن 88 کلاس درس ثبت شده است لازم به ذکر است که 20 درصد این مدارس توسط خیرین ساخته شده است.

فانی از تامین هزینه اردوی زیارت اولی‌ها توسط خیرین خبر داد گفت: دانش آموزانی هستند که برای نخستین بار به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند و هزینه اردوی زیارت اولی‌ها توسط خیرین مدرسه ساز تامین می‌شود.

وی مشارکت تمامی دستگاه‌ها در اداره نظام تعلیم و تربیت را خواستار شد و افزود: توسعه مشارکت‌ها حائز اهمیت است و آموزش و پرورش تنها با یک وزارتخانه اداره نمی‌شود و نیاز به مشارکت همه دستگاه‌ها دارد.

وزیر آموزش و پرورش اقبال از این نهاد را بی‌سابقه دانست و اظهار داشت: گزارش‌ها از سراسر کشور نشان می‌دهد روز اول مهر فقط آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس حضور نداشته بلکه تمامی آحاد جامعه و تمامی دستگاه های اجرایی در بازگشایی حضور داشتند و این اقبال در تاریخ آموزش و پرورش کشور بی سابقه بوده است.

فانی از تعیین نقشه راه سند تحول بنیادین خبر داد و گفت: نقشه راه سند تحول بنیادین آماده شده  و در تلاش هستیم به شرط تامین منابع بتوانیم این سند را اجرایی کنیم.

وی از انجام مطالعات برای افزایش بهره‌وری اردوگاه باغرود نیشابور خبر داد و افزود: بهره‌وری بیشتر از اردگاه باغرود نیشابور در دست بررسی است و در تلاش هستیم با یک برنامه خوب میزان کارآیی این اردوگاه را افزایش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش پیرامون افزودن پایه ششم به مقطع ابتدایی تصریح کرد: قبل از استقرار دولت تدبیر و امید، کلاس ششم به مقطع ابتدایی افزوده شده که مشکلات آن هم چنان دامن گیر آموزش و پرورش است.

فانی از تغییر در دوره دوم مقطع متوسطه خبر داد و گفت: دوم متوسطه 3 پایه می‌شود و باید برای 25 درصد نیروی انسانی دوره متوسطه تدبیری اندیشید که در این راستا به جای اخراج معلمان مازاد آنان را ساماندهی کرده‌ایم.

وی در زمینه دوره‌های ضمن خدمت معلمان تاکید کرد: همکاران فرهنگی در کلاس درس باید مخاطب شناس باشد و باید توجه داشته که 50 درصد همکاران فرهنگی دوره ضمن خدمت خود را در تابستان گذرانده اند.

وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با طرح رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: مشکلات معیشتی و پرداختی از سال های پیش بوده اما در این 2 سال به دلیل فضای باز جایی برای اعتراض باز شده است و رتبه‌بندی اقدام موثری برای شروع کاهش فاصله دریافتی فرهنگیان از سایر کارمندان دولت است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در سال 94 علاوه بر بودجه آموزش و پرورش، هزار و 350 میلیارد تومان به امر رتبه‌بندی معمان اختصاص پیدا کرده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.