وزیر دادگستری گفت: برنامه رییس جمهوری در سفر به نیویورک و مباحث مطروحه در دیدارهای ایشان با مقامات سایر کشورها جایگاه و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان را نمایان کرد.

برنامه های رییس جمهوری در نیویورک جایگاه جهانی ایران را نمایان کرد

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان گلستان در گرگان، اظهار داشت: رییس جمهور اشاره داشتند که در ملاقات ها و دیدارهای انجام شده در این سفر اعم از رهبران، خبرنگاران، فعالان سیاسی و اقتصادی هیچکس از حقوق بشر در ایران نپرسید و یا بحثی در خصوص مسایل هسته ای نداشت.
وزیر دادگستری گفت: در این نشست ها در زمینه بهبود روابط دو و چند جانبه، اذعان به قدرت و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در جهان و تاکید بر رفع مشکلات منطقه با همکاری ایران، بیشتر صحبت شده است.
پورمحمدی افزود: جایگاه ممتاز جمهوری اسلامی ایران به برکت فرهنگ ولایت و امامت و تدابیر رهبری اسلامی به دست آمده است و باید در جهت تقویت آن تلاش کرد.
وی با بیان اینکه رییس جمهوری با قدرت پیام نظام را با بیان قوی و رسا در سازمان ملل به دنیا اعلام کرد، ابراز داشت: در شرایط حساس کنونی مسئولان نظام مسئولیت سنگینی در بُعد داخلی و خارجی دارند.
وی همچنین بر تلاش مسئولان محلی در حوزه های مختلف و در راستای آگاه سازی عمومی از توطئه های دشمنان و هوشیاری ملت نسبت به آن تاکید کرد.
وزیر دادگستری ابراز داشت: وظیفه مسئولان در داخل کشور نیز رسیدگی به وضعیت زندگی مردم است.
وزیر دادگستری ادامه داد: واگذاری اختیارات به استان ها به عنوان بحث جدی دولت، به جد مورد پیگیری برای اجرایی شدن است.
پورمحمدی افزود: مدیران دستگاه های استانی خود را برای عملیاتی شدن این طرح دولت و فراهم کردن فضا آماده کنند.

*مدیران سیاست اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب را بخوانند
وزیر دادگستری در ادامه گفت: مدیران دستگاه ها 80 سیاست اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب را باید با دقت مطالعه و برای اجرای آن اقدام کنند.
پورمحمدی همچنین اظهار داشت: امسال با مشکل شدید مالی مواجهیم و حفظ سه درصد رشد اقتصادی که در سال 93 به دست آمده خیلی سخت است.
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب انتظار 8 درصدی رشد اقتصادی را در برنامه توسعه همه جانبه دیده اند که باید به این مهم توجه ویژه داشته باشیم.

* فاجعه منا حاصل بی لیاقتی و عدم برنامه ریزی بود
وزیر دادگستری با اشاره به فاجعه منا گفت: کشته شدن مسلمانان در منا نتیجه بی لیاقتی و فقدان برنامه ریزی دولت عربستان بوده است.
پورمحمدی افزود: در صورت استمرار تعلل و همکاری نکردن دولت عربستان در بحث روشن شدن وضعیت حاجیان ایرانی ناچاریم از سازمان های بین المللی کمک بگیریم.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون با متانت و اخلاق و هوشمندی عمل کرده است اما اجازه نخواهد داد در این زمینه کوتاهی صورت گیرد.

* گرفتاری امت اسلامی به خاطر فاصله گرفتن از امامت و رهبری است
وزیر دادگستری همچنین گفت: سرنوشتی که کشورهای اسلامی با آن مواجه شده اند به خاطر فاصله گرفتن از اصل امامت و رهبری است.
حجت الاسلام پورمحمدی با یادآوری این که رهبری یک اصل جدی و اساسی در امت اسلامی است، گفت: با داشتن چنین الگو برای مدیریت، متاسفانه برخی متکبران به اسم اسلام در حرمین شریفین چنین اقداماتی انجام می دهند و مرتکب جنایات می شوند.

* واگذاری ها در قالب اصل 44
وی با بیان اینکه هر وقت صحبت از واگذاری می شود ما دولتی ها یا اطلاعات کافی ارایه نمی دهیم یا راضی نیستم حوزه تحت مدیریت ما کوچک و به دیگر بخش ها واگذار شود.
پورمحمدی اضافه کرد: در واگذاری ها اگر تفکر دولتی بودن را کنار بگذاریم موفق خواهیم بود.
همچنین در این نشست نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با تسلیت به مسلمانان به خاطر فاجعه منا، گفت: امسال در راستای همدلی و همدردی با حادثه دیدگان، جشن های عید غدیر در استان گلستان برگزار نمی شود و گرامیداشت این عید در حد دیدار با سادات صورت می گیرد.
آیت الله سید کاظم نورمفیدی همچنین خواستار حضور پرشور مردم استان گلستان در آیین بزرگداشت جان باختگان فاجعه منا در 12 مهر ماه شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری از اقدام اخیر دولت تدبیر و امید در واگذاری اختیارات به استان ها تقدیر کرد و گفت: با عملی شدن این اقدام دولت، گره ها برای توسعه استان ها باز خواهد شد.
آیت الله نورمفیدی افزود: در گذشته اجرای واگذاری اختیارات به استان ها را پیشنهاد داده بودم و مسئولیت (تبعات)اجرای آن را (در گلستان) می پذیرم.
استاندار گلستان نیز در این نشست گفت: این استان دارای آسیب های مختلف بوده و باید به نوعی مرتفع شود که بخشی از آن برون استانی است به عنوان مثال بخشی از اعتبارات اختصاص یافته به استانهای غیربرخوردار از جمله گلستان بین همه استانها تقسیم و توزیع شد.
وی ابراز داشت: حدود 70 درصد مساحت گلستان بیابانی است اما نگاه کلان ملی به این استان در حد استانهای سرسبز شمالی است و در این رابطه با موانع و تبعیض های قانونی مواجه است.
حدود 68 درصد از جمعیت یک میلیون و 850 هزار نفری استان گلستان در شمال کشور در حوزه کشاورزی فعالیت داشته و یا به نوعی درگیر آن بوده و از این محل تامین درآمد می شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.