وزیر امور خارجه روسیه در پیام گشایش کنفرانس بین المللی «اسلام علیه افراط گرایی» در مسکو، گفت: روسیه با درک خطرها و تهدیدهای چندجانبه تروریسم و افراط گرایی برای جهان، با این پدیده ها مبارزه خواهد کرد.

 مسکو در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی مصمم است

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، «سرگئی لاوروف» در پیام خود که امروز انتشار یافت، افزوده است: تروریسم و افراط گرایی با هدف بدنام کردن و نابودی اسلام از درون و انحراف از اصول این دین مترقی شکل گرفت که باید دامنه این خطرها و ابعاد آن را شناخت.
وی ادامه داد: روسیه در چارچوب مقابله با تهدیدهای افراط گرایان، هرگز به مبارزه با تروریسم پایان نخواهد داد و در این راه از اندیشمندان دینی و تمامی کشورهای اسلامی می خواهد مانع سوءاستفاده افراطیون از جوانان و مومنان شوند تا انحرافی بین مردم گسترش نیابد.
وزیر خارجه روسیه گفت: داعش دشمن همه کشورها و ملت ها و مقصر در جنایت های بسیار هولناک است که در چند سال گذشته سبب بروز مشکلات بسیاری برای خاورمیانه شده است.
لاوروف با تاکید بر اینکه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی نباید کم اهمیت تلقی شود، اظهار کرد: افراط گرایان با سوءاستفاده از اصول اسلامی و دین، جوانان را فریب می دهند تا از آنان برای اهداف خود و به آشوب کشیدن کشورها بهره بگیرند.
نشست یک روزه اسلام علیه افراط گرایی، توسط «گروه دیدگاه های راهبردی جهان اسلام و روسیه» از کشورهای اسلامی با هدف هم اندیشی برای جلوگیری از گسترش خطر تروریسم و افراطی گری برگزار شد.
روسیه از سه شنبه گذشته در چارچوب همکاری نظامی با سوریه مواضع تروریست ها به ویژه داعش را هدف بمباران های گسترده قرار داده و اعلام کرده است این روند تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه خواهد یافت.
آمریکا، انگلیس، فرانسه، قطر، عربستان، آلمان و ترکیه که پنج سال پیش با هدف براندازی حکومت سوریه، تروریست های تکفیری تندرو از کشورهای مختلف جهان را تسلیح و به این کشور اعزام کردند، با انتشار بیانیه مشترکی از روسیه خواستند بمباران مراکز تروریستی را متوقف کند اما کاخ کرملین این درخواست را رد کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.