همگرایی تهران، مسکو، دمشق و بغداد در تشکیل گروه همکاری اطلاعاتی ضدتروریستی به مرکزیت پایتخت عراق و نتایج تداوم بمباران مراکز و مواضع تروریست ها در سوریه توسط جنگنده های روسی، گروه ائتلاف ضدسوری را در تنگنای سختی قرار داده و به ایجاد جنگ روانی علیه ایران و روسیه کشانده است.

اصابت موشک ایران جنگ روانی غرب علیه تهران و مسکو

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، شبکه خبری آمریکایی «سی. ان. ان» شامگاه پنجشنبه در خبری فوری و با تکرار چند باره به نقل از منابع بی نام خود، مدعی شد که یکی از 26 موشک شلیک شده از ناوگان روسیه در دریای خزر به سوی سوریه در ایران فرود آمده است.

پس از انتشار این ادعا توسط سی. ان. ان، رسانه های دیگر غربی و عربی، به گونه ای هماهنگ خبر دادند که یک شئی پرنده ناشناس در منطقه ای خالی از سکنه در یکی از استان های غربی ایران با صدای مهیبی فرودآمده و سبب مرگ چند دام شده و ماموران امنیتی نیز با محاصره منطقه بقایای آن را جمع آوری کرده اند.

این ادعا در حالی مطرح شده است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه چهارشنبه گذشته و تنها ساعتی پس از پرتاب موشک های کروز با 1500 کیلومتر برد توسط ناوهای این کشور، در یک نشست نظامی ویژه بررسی عملیات ضد تروریستی در سوریه، نتیجه بمباران ها و موشکباران را بسیار عالی خواند و اعلام کرد: تمامی موشک ها به هدف اصابت کرده است.

ساعتی پس از اقدام هدفمند سی. ان. ان که این ادعا را به یکی از مهمترین خبرهای روز جهان تبدیل کرد، روسیه بطور رسمی با رد این موضوع، از مقامات و رسانه های غربی خواست به تحریف عملیات مبارزه با تروریست ها در سوریه پایان دهند.

«ایگور کونا شنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه ادعای سی. ان. ان مبنی بر سقوط موشک روسی در ایران را رد کرد و گفت: بر خلاف رسانه آمریکایی که از منابع ناشناس خبر را منتشر می کند، استناد ما به واقعیت و فیلم های اصابت موشک ها به صورت همزمان است.

پخش این ادعا از رسانه اصلی کشور آمریکا صورت گرفته که سابقه 4 سال رهبری ائتلاف 7 کشور ضدسوری متشکل از انگلیس، فرانسه، آلمان، قطر، عربستان و ترکیه است که همچنان تلاش می کنند با حمایت از تروریست ها و نجات آنها از زیر بمباران های روسیه و عملیات زمینی ارتش سوریه، شکست خود را برای سقوط حکومت «بشار اسد» به پیروزی تبدیل کنند.

این کشورها در ادامه حمایت آشکار از تروریست های تکفیری بوِیژه داعش هفته گذشته با صدور بیانیه ای مشترک در آنکارا از روسیه خواستند به عملیات بمباران مواضع تروریست ها پایان دهد.

گروه ضد سوری جمعه گذشته و تنها سه روز پس از بمباران های گسترده ضدتروریستی در سوریه با طرح ادعای احتمال کشته شدن غیرنظامیان در این حملات، از روسیه خواستند بمباران ها را متوقف کند، که وزارت دفاع روسیه در پاسخ به این بیانیه اعلام کرد: حملات نه تنها متوقف نخواهد شد، بلکه دامنه و شدت آن نیز بیشتر می شود.

«دیمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه هم چند ساعت بعد از صدور بیانیه 7 ضد سوری اعلام کرد: مسکو از ملت سوریه در برابر هجوم تروریست ها دفاع می کند و به آن ادامه خواهد داد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور داشت در پاسخ به پرسش های خبرنگاران، توصیه کرد به جای استفاده از منابع ناشناس، برای آگاهی واقعی به پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع این کشور که تمامی اخبار، اطلاعات و فیلم های انتشار یافته از بمباران مواضع تروریست ها در آن قرار دارد، مراجعه کنند.

اکنون در این شرایط، کشورهای اردوگاه ضدسوری افزون بر فشارهای سیاسی و حتی نظامی و طرح ادعای رد شده کشته شدن غیرنظامیان در جریان بمباران تروریست ها در سوریه، گسترش جنگ روانی علیه ائتلاف ضدتروریستی منطقه ای ایران، روسیه، عراق و سوریه را در دستور کار قرار داده اند که سی. ان. ان پنجشنبه شب با انتشار ادعای فرود آمدن یک موشک شلیک شده علیه داعش در ایران، سعی کرد کلید آغاز یک جنگ روانی دیگر را بزند که با واکنش فوری مسکو مبنی بر رد قطعی و حتمی این خبرسازی، نتوانستند آن را ادامه دهند و همزمان تهران اعلام کرد که با وجود اینکه جنگ روانی حامیان تروریست ها، همکاری های ضد تروریستی ائتلاف منطقه ای ادامه خواهد یافت.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    51 18
    موشک آمدکه آمد اشکال نداره هرچه ازدوست رسد خوش است
  • عبدالله IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    32 26
    اونا یه چیزی میگن و براش دلیل میارن میگن یک شی ناشناس در یک گوشه ایران سقوط کرده. خوب شما که منکر این موضوع هستید چرا دلیل نمیارین؟ چرا نمیگین اون شی ناشناس چیه؟
  • ناشناس IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    2 0
    آفرین بزنید تو دهان استکبار و صهیونیسم و داعش انشاءالله به زودی داعش ریشه کن شود که اعتلاف مزهکه دنیا شود
  • صحابیان IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    3 2
    درود بر شرف روسیه که باداعش می جنگد امریکا تا حالا چه غلطی کرده ؟
  • یوسف IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    5 1
    جناب عبدالله ان یک قسمت بی خطر الومینیومی از بدنه موشک است که طول مسیر از موشک حدا شده یا ساده تر بگم محفظه اولیه سوخت موشک بوده طبیعیه
  • رضا IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    10 2
    به امید نابودی داعش وال سعود نجس وهابی, به امید خدا پرچم یاحسین بر بام عربستان ومناطق دیگر برافراشته خواهیم کرد لبیک یا حسین درود بر شرف ایران وروسیه خواهان نظم وامنیت
  • محمد IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    2 3
    سلام -رادیو شب پنجشبه همین خبر رو که یک پهباد یا همچین چیزی در استان آذر بایجان شرقی در یک روستا بر روی یک خانه مسکونی سقوط کرده ودو نفر زخمی شدن رو گفت حالا سقوط هم کرده که کرده منکر شدنش چیزی رو عوض نمی کنه
  • ادل IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    12 1
    مرگ بر امریکا
  • دوست IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    3 1
    شايد محل داعشيها در داخل ايران بود كه مورد حمله قرارگرفته ظاهرا موشكهاي كروز بوي داعش را مي فهمد
  • نوقابی IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    29 2
    سلام . هدف رسانه های غربی عربی نا کار آمد جلو دادن موشکهای روسی است در صورتیکه موشکهای پرتاب شده داری دقت بسیار بالاست . رسانه های غربی عربی هیچ سند معتبری جهت اثابت موشک بخاک ایران ارائه نداده اند و فقط شایعه افکنی میکنند .
  • علی IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    0 0
    حالا با روسیه عشق کنید تا بعد.