قدس آنلاین – سبزوار : معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی این استان زیر پوشش طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه موسوم به سی. بی.آر قرار گرفتند.

"سی . بی . آر " یکی از مهمترین طرحهای اولویت دار بهزیستی

دکتر حمیدرضا پوریوسف در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار جمعیت روستایی خراسان رضوی را حدود یک میلیون و 800 هزار اعلام کرد و افزود : امسال برای اجرای این طرح در روستاهای استان بالغ بر 30 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شد که تاکنون 10میلیارد ریال آن اختصاص یافته است.

وی سی.بی.آر را یکی از مهمترین طرحهای اولویتدار بهزیستی عنوان کرد و ادامه داد : این طرح در راستای خدمات دهی بهتر به نیازمندان تحت پوشش بهزیستی در سطح روستاها با همکاری تسهیل گران محلی، بهورزان، دهیاران و سایر گروههای اجتماعی اجرا می شود.

معاون اداره کل بهزیستی خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد از سال آینده این طرح در سطح شهرهای کوچک و بزرگ استان نیز اجرایی شود.

وی از راه اندازی بزرگترین و نخستین مرکز موقت نگهداری بیماران اوتیسم در مشهد مقدس طی دو ماه آتی خبر داد و یاد آور شد : در این مرکز خدمات به صورت ویژه به این نوع بیماران ارائه می شود.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در عین حال با بیان اینکه یکی از مهمترین سیاستهای سازمان بهزیستی ارائه خدمات به صورت خانواده محور می باشد خاطر نشان کرد : هدف ما خروج افراد معلول از مراکز و موسسه ها است و لذا تلاش خواهیم نمود معلولان به آغوش خانواده های خود بازگردند تا ارتباط عاطفی آنان قطع نشود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.