قدس ‌آنلاین- تبریز: عضو انجمن گردشگران سرمایه‌گذاران ایران از احداث منطقه نمونه گردشگری با ۱۸ هزار میلیارد ریال در ۲۵۰ هکتار در آذربایجان‌شرقی(جاده تبریز ـ ارومیه) خبر داد و گفت: در این ۳۵ پروژه گردشگری، تفریحی، ورزشی و خدماتی پیش‌بینی شده است.

 احداث منطقه نمونه گردشگری با ۱۸ هزار میلیارد ریال در آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سیداحمد امیرمیران عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پروژه توریستی، تفریحی، ورزشی و خدماتی ( منطقه نمونه گردشگری شانلی توسط شرکت توسعه گردشگری طلوع آذر) در 250 هزار هکتار زمین مابین جاده ارومیه ـ تبریز در 45 کیلومتری تبریز و 60 کیلومتری ارومیه احداث می‌شود.

 

وی افزود: حصار‌کشی این منطقه نمونه گردشگری و زیرساخت‌های اولیه آب، گاز و برق انجام شده است.

امیرمیران گفت: این منطقه نمونه گردشگری که پس از دو سال بررسی و مطالعه انجام می‌شود که اجرای آن موجب احیا جزیره اسلامی شده حتی می‌تواند بحران دریاچه ارومیه را تحت‌شعاع قرار دهد.

عضو انجمن اتاق سرمایه‌گذاران تبریز گفت: در این منطقه نمونه گردشگری 35 پروژه از جمله فرودگاه لایت، پروژه پیست بالگرد، هتل، آمفی‌تئاتر، سالن همایش، مجتمع تجاری در 280 هزار متر مربع، مجتمع ولایی، شهربازی در 25 هکتار مراکز خدمات بین‌راهی در 100 هزار مترمربع، پروژه کمپ و گلخانه پیش‌بینی شده است.

امیرمیران اظهار داشت: در این مجتمع سه زمین میدان فوتبال 3 و 5 هزار نفری، پنج میدان والیبال ساحلی، بالن سواری، پیست آف‌رود، فرمول یک، پیست موتوکراس، موتورسواری، پیست دوچرخه‌سواری 12 کیلومتری، میدان‌های اسب سواری با استاندارد بین‌المللی، کارتینگ، پیست تیراندازی با کمان، پینت‌بال، تنیس و زمین گلف از دیگر مراکز تفریحی و ورزشی است که در این مجتمع نمونه گردشگری پیش‌بینی شده است.

عضو انجمن گردشگران سرمایه‌گذاران ایران گفت: منطقه نمونه گردشگری شانلی برای 12 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم و برای 32 هزار نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال خواهد کرد.

وی تصریح کرد: این منطقه بدون تسهیلات دولتی انجام می‌شود و پیش‌بینی می‌شود فاز نخست این پروژه شامل مجتمع بین راهی طی سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.