نشست تخصصي مديران اجرايي گمركات سراسر كشور كه با حضور دكتر كرباسيان رئيس كل گمرك ايران برگزار شد يك حاشيه هم داشت.

واردكننده ميلياردي، بي‌سواد از آب درآمد!

به گزارش خبرگزاري صداوسيما ، در اين نشست از يك واردكننده ميلياردي دعوت شده بود تا درباره  با نحوه تجارت خود توضيحاتي بدهد.

وي گفت: اهل يكي از روستاهاي ايلام هستم، بي‌سوادم ،به لحاظ مالي چيزي ندارم و كارت بازرگاني دريافت كرده‌ام كه آنها كار كنند! اين شخص كه از سوي دفتر بازرسي و مديريت عملكرد گمرك به اين نشست دعوت شده بود در ادامه به اين موضوع اشاره كرد كه براي يك لقمه نان و با واسطه اين كار را انجام داده است و اصلا نمي داند كه چه مقداري واردات و چه كالاهايي با اين كارت انجام شده است!

بنابراين گزارش، عملكرد اين فرد در نشست ياد شده با استفاده از اطلاعات سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزي رصد شد و گزارش هاي دريافتي نشان داد كه وي در مدت 6 ماه به ميزان 82 ميليارد تومان واردات به كشور داشته و يك هزار و 250 اظهارنامه وارداتي به نام كارت بازرگاني وي به گمركات سراسر كشور اظهار شده است.

همچنين مشخص شد كه وي به 25 نفر جهت ترخيص كالاهايش وكالت داده كه عمده واردات او لوازم يدكي، مواد غذايي، لوازم آرايشي و لوازم التحرير بوده است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    1 0
    باااااااا خخخخخخخخخخخ میگن قانون نقص داره اینه ها...سوراخ دعا باز کردن برای خودشون...هم گمرک هم مفسدین اقتصادی.... گیریم این بابا ساده بوده وگمرکیام طمع کار...قانون این وسط نقص داره نوبره