رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: با باز شدن درهای کشور به روی اقتصاد جهانی اقتصاد ایران شکوفا نمی‌شود بلکه باید بسترهای مناسب را فراهم کنیم.

بازشدن درهای کشور برای اقتصاد جهانی سبب شکوفایی اقتصاد ایران نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، غلامحسین شافعی در همایش روز استاندارد که در سالن همایش‌های موسسه همدم برگزار شد، اظهار کرد: نظام‌های اقتصادی جهان هیچ‌گاه مانند امروز به همدیگر وابسته و پیچیده نبودند و امروز کالاها خاص یک بازار نبوده و برای همه بازار جهانی در نظر گرفته می‌شود.

شافعی بیان کرد: تولیدات ما از کیفیت جهانی ناخواسته پیروی می‌کند لذا باید به این موضوع توجه شود و شکاف 15 سال اخیر را پر کرد، در همین راستا با همه گشایش‌هایی که صورت گرفته در نهایت توفیق چندانی برای صادرات کالای ما حاصل نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: باید به فرهنگ‌سازی عمومی در بخش کیفیت و استاندارد توجه شود زیرا در جهان امروز موضوع توسعه در بخش‌های اقتصادی بدون توسعه فرهنگی امکان‌پذیر نیست و در مساله استاندارد این موضوع دارای اهمیت بیشتری است.

شافعی ادامه داد: در جوامع توسعه‌یافته، مصرف‌کنندگان حق دارند بهایی را که برای کالا می‌پردازند انتخاب و انتظار خود را منتقل و امکان برآورد انتظار نیز وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر ما به جای کنترل پلیسی، خودکنترلی را توسط مردم در جامعه داشته باشیم قطعا شاهد توفیقات بیشتری خواهیم بود و باید بدانیم کالای بد محکوم به ورشکستگی است و اگر این موضوع را به عنوان اقدام اولیه در نظر بگیریم به توفیقات فراوانی در استاندارد می‌رسیم.

شافعی خاطرنشان کرد: با باز شدن درهای ما به اقتصاد جهانی اقتصاد ایران شکوفا نمی‌شود بلکه باید بسترهای مناسب را فراهم کنیم تا از دوران پساتحریم استفاده لازم را ببریم و انطباق استان با استاندارهای جهانی موضوعی است که می‌تواند ما را به توفیق برساند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.