قدس آنلاین یزد - رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد گفت: همزمان با روز جهانی عصای سپید، محل جدید بخش تخصصی نابینایان کتابخانه عمومی امام علی(ع) یزد صبح پنجشنبه ۲۳ مهرماه ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

محل جدید بخش تخصصی نابینایان کتابخانه عمومی امام علی(ع) بهره‌برداری می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، "محسن رفیعی" با اعلام این خبر اظهارداشت : پس از بهسازی فضای کتابخانه عمومی امام علی(ع) یزد که با همکاری و مساعدت اداره کل فرهنگ و ارشاد  اسلامی استان صورت گرفت، بخش نابینایان این کتابخانه از فضای اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان یزد جدا شد و به جنب ساختمان کتابخانه امام علی(ع) ‌انتقال یافت.

وی افزود: از اقدامات خوبی که پس از انتقال این بخش به محل جدید انجام گرفت، اصلاح وردوی بخش نابینایان بود که با ایجاد راه دسترسی مستقل از کتابخانه، اماکن رفت و آمد آسان‌تر اعضای روشندل فراهم شد.

رفیعی با اشاره به آماده‌سازی فضای مناسب و مطلوب برای استفاده بهتر کم‌بینایان و نابینایان یزدی از امکانات موجود در بخش نابینایان کتابخانه عمومی امام علی(ع)، گفت: آیین بهره برداری از محل جدید بخش کم بینایان و نابینایان کتابخانه، همزمان با "روز عصای سفید" ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 23 مهرماه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

وی همچنین از تلاش‌های "روح‌اله رنجبر" و "سمانه فتاحی" زوج کتابدار نابینا و کم‌بینای یزدی که برای راه‌اندازی محل جدید بخش نابینایان کتابخانه تلاش و پیگیری کم‌نظیری داشتند، قدردانی کرد.

گفتنی است، کتابخانه عمومی امام علی(ع) در بلوار دانشجوی یزد واقع است و بخش نابینایان این کتابخانه با داشتن اتاق تولید کتاب گویا و دستگاه‌های چاپ کتاب بریل، از مجهزترین بخش‌های نابینایان در سطح کشور است.

هم اکنون  قریب به 600  نفر از نابینایان و کم‌بینایان یزدی، عضو بخش تخصصی نابینایان کتابخانه عمومی امام علی(ع) یزد هستند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.