پیشنهاد سردبیر

وزیر دفاع پیشین آمریکا اعلام کرد برنامه‌های ایالات متحده در سوریه "احمقانه" است.

وزیر دفاع پیشین آمریکا: برنامه واشنگتن در سوریه "احمقانه" است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در حالی که اکثر مقام‌های آمریکایی علیه سیاست‌های دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در قبال سوریه موضع گرفته‌اند و مخالفت خود را با آن اعلام کرده‌اند رابرت گیتس، وزیر دفاع پیشین آمریکا پا را فراتر از این گذاشته و اقدامات و برنامه‌های رئیس جمهوری آمریکا را در قبال سوریه "احمقانه" دانسته است.

ناکامی خجالت آور دولت اوباما درباره سوریه منجر به تعلیق برنامه آموزش شورشیان میانه‌رو شده و دولت باراک اوباما هم اکنون با انتقادات گسترده‌ای به خاطر عدم پیش بینی مناسب برای موفقیت آمیز بودن این برنامه مواجه شده است.

رابرت گیتس در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز در این باره گفت: من فکر میکنم که ایده آموزش برخی از نیروهای مخالف سوری در خارج از این کشور و اعزام آنها به سوریه کاملا بی‌ اساس است و تاکنون موفقیت آمیز نبوده است.

وی هم‌چنین دولت اوباما را به خاطر بی اهمیت شمردن ارتش آمریکا مورد انتقاد قرار داد و ادامه داد: برخی از افراد جدید در کاخ سفید اوباما را دوره کرده‌اند و حرف‌های نابجایی درباره ارتش آمریکا به او می‌زنند، من نمی‌خواهم نامی از آنها ببرم، آنها به اوباما می‌گویند که ارتش تلاش می‌کند تا او را محاصره کند و تحت نفوذ خود قرار دهد.

با وجود ناکامی برنامه اوباما در قبال سوریه واشنگتن همچنان برنامه‌های خود را برای مجهز کردن تسلیحاتی مخالفان سوری در این کشور ادامه می‌دهد و در روز دوشنبه هواپیماهای ارتش آمریکا 50 تن مهمات را به سوریه ارسال کردند.

در همین حال سرهنگ استیو وارن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: ما از مخالفان سوری می‌خواهیم تا به مقابله با داعش ادامه دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.