قدس آنلاین:فرمانده انتظامي خراسان شمالی بر بكارگيري راهكارهاي پيشگيرانه به منظور پيشگيري از عوارض سوء ناشي از موادمخدر صنعتي و قرص‌هاي روانگردان تاكيد كرد.

تاكيد رئیس پلیس خراسان شمالی بر پيشگيري از اثرات سوء موادمخدر صنعتي

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، سردار علیرضا مظاهری، اعتياد را مشكل بزرگ جوامع امروزي دانست و گفت: خساراتي كه اين معضل يا بلاي خانمان‌سوز به جامعه مي‌گذارد، بسيار زيان‌بار است چراكه نيروي جوان جامعه را از چرخه توليد خارج مي‌كند.

وي افزود: اعتياد وابستگي جسمي يا رواني به چيزي است و اعتياد مي‌تواند به مواد شيميايي و يا مواردي مانند قرص‌هاي روانگردان باشد.

اين مقام ارشد انتظامي به علل گرايش افراد به قرص‌هاي روانگردان اشاره كرد و گفت: افرادي با شخصيت‌هاي خاص از جمله افراد با عزت نفس پايين و يا مستعد به افسردگي از جمله كساني هستند كه در معرض خطر مصرف مواد توهم‌زا قرار مي‌گيرند.

فرمانده انتظامي خراسان شمالی تصريح كرد: در مواردي ديگر نيز عواملي چون ساختار نامناسب خانواده، عدم پايبندي خانواده به ارز‌ش‌هاي معنوي، عدم ارضاء نياز‌هاي عاطفي فرزندان از طريق والدين و احساس عدم امنيت رواني فرزندان در خانواده نيز مي‌تواند در گرايش جوانان به موادمخدر موثر باشد.

سردار مظاهری عدم آگاهي افراد از اثرات سوء مصرف موادمخدر توهم‌زا را از جمله علل اصلي رواج آن در بين جوانان دانست و اظهار داشت: در صورت اعتياد به اين مواد توهم زا، ترک آن نيز بسيار دشوار خواهد بود.

وي به اقدامات پليس در برخورد با عوامل توزيع مواد توهم زا اشاره كرد و گفت: ‌پليس از تمام توان خود در برخورد با عوامل توزيع موادمخدر در سطح جامعه استفاده مي‌كند.

فرمانده انتظامي خراسان شمالی همچنين گفت: در همين راستا با تلاش ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر در نيمه نخست امسال، بيش از دو هزار قرص روانگردان كشف و چندین نفر از عوامل توزيع اين قرص ها دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.

این مقام ارشد انتظامی پيشگيري را اصل مهم در كنترل مصرف موادمخدر در جامعه دانست و بيان داشت: براي پيشگيري از عوارض سوء ناشي از مصرف موادمخدر و قرص‌هاي روانگردان، خانواده بايد براي تامين نيازهاي جوانان نسبت به پر نمودن اوقات فراغت و آموزش علمي جوانان اقدام كنند.

سردار مظاهری اطلاعات علمي در زمينه تبعات سوء مصرف موادمخدر و روانگردان ‌را از ديگر عوامل مهم پيشگيري از مصرف اين نوع مواد دانست و خاطرنشان كرد: براي پيشگيري از مصرف سوء مصرف موادمخدر و قرص‌هاي شادي‌آور در انتخاب دوستان خوب و تحكيم روابط با والدين دقت كنند.

 انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.