قائم مقام شهردار منطقه ۱۲ از بررسی پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی برای ایجاد یک سایت موزه زیرزمینی برای حفظ بقایای اسکلت بانوی ۷۰۰۰ ساله در خیابان مولوی خبر داد.

ایجاد سایت موزه زیر زمینی برای اسکلت بانوی ۷۰۰۰ ساله
علی محمد سعادتی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره جزئیات جلسه با مسئولان میراث فرهنگی برای تعیین تکلیف وضعیت اسکلت بانوی 7000 ساله که در محله مولوی تهران یافت شده است، گفت: به اتفاق مسئولان سازمان میراث فرهنگی از این محل بازدید کردیم.

وی با بیان اینکه مسئولان سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد داده‌اند که شهرداری تهران یک سایت موزه زیر زمینی را در این محدوده ایجاد کند، ادامه داد:‌ در حال بررسی پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی هستیم.

قائم مقام شهردار منطقه 12 افزود: شهرداری تهران نسبت به مسائل میراثی حساسیت ویژه‌ای دارد و قطعا در صورت بررسی این پیشنهاد و تایید آن توسط کارشناسان می‌توانیم یک سایت موزه زیرزمینی برای حفاظت از این اسکلت 7000 ساله ایجاد کنیم.

وی افزود: نجات عناصر هویت بخش و تاریخی مناطق تاریخی تهران نیاز به هزینه کرد بیشتری از سوی سازمان میراث فرهنگی دارد و شهرداری با علاقه و اراده شهردار تهران با وجود همه تنگناهای اقتصادی پیش رو به منظور حفظ میراث تاریخی شهر، اقدامات مهمی انجام داده است. با این وجود انتظار می‌رود که برای انجام این مهم شاهد تخصیص منابع مالی بیشتری ازسوی سازمان میراث فرهنگی باشیم.

به گزارش ایسنا سال گذشته شرکت آب و فاضلاب در حین تعمیر لوله‌های آب منطقه مولوی با بقایای یک اسکلت مواجه شد که پس از بررسی‌های انجام شده توسط باستان شناسان مشخص شد که این اسکلت متعلق به یک بانوی 7000 ساله است که بر اساس این کشف قدمت شهر تهران به بیش از 7000 سال تخمین زده شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.