معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در نیمه اول امسال ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ از این استان به کشورهای همسایه صادر شد.

بیش از ۱۸ هزار تن تخم مرغ از خراسان رضوی صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، سیدجعفر حاجی مجتهد در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان 37 درصد تولید تخم مرغ این استان در نیمه اول امسال است.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال بیش از 50 هزار تن تخم مرغ در 259 واحد تولید مرغ تخم گذار دارای مجوز در این استان تولید شده است اظهار کرد: خراسان رضوی در صادرات تخم مرغ جزو استانهای برتر کشور است.
وی گفت: افزایش صادرات و تولیدات در حوزه دام و طیور از برنامه های امسال است.
حاجی مجتهد افزود: در این راستا در نیمه اول امسال بیش از یک میلیون و 200 هزار جوجه یک روزه ، بیش از 50 هزار راس گوسفند و بز و 500 راس گاو زنده به خارج از کشور صادر شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: استان خراسان رضوی در حوزه دام و طیور امکان صادرات 40 قلم کالا و محصول را دارد که در تمام این بخش ها موفقیت های خوبی هر سال کسب می شود.
وی با بیان اینکه تولیدات دام و طیور در خراسان رضوی رشد قابل ملاحضه ای داشته است، بیان کرد: این روند به گونه ای است که علاوه بر تامین نیاز داخل، مازاد تولیدات در این بخش صادر می شود.
استان خراسان رضوی سالانه یک میلیون و 200 هزار تن تولیدات در حوزه دام و طیور دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.