قدس آنلاین:جانشین فرمانده ناجا گفت: جرائم خشن و سرقت های مسلحانه در خراسان شمالی کاهش قابل توجه ای داشته است.

امنیتی که مردم محور نباشد شکننده است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، سردار اسکندر مومنی در مراسم صبحگاه کارکنان فرماندهي انتظامي خراسان شمالي اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری دستگاه های قضایی،انتظامی،سیاسی و نظامی و رهبری های معظم له امنیت کامل از نقطه صفر مرزی تا عمق شهر ها در کشور برقرار است درحالی که در کشورهای پیرامونی منطقه ناامنی موج می زند.

وی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه بدون امنیت محقق نخواهد شد افزود: امنیت مقدمه پیشرفت و توسعه در هر کشوری است

سردار مومنی شعار نیروی انتظامی را پلیس اجتماعی با رویکرد مردم محور دانست و گفت: امنیت مطلوب در کشور ما مرهون رهبری مدبرانه فرمانده معظم کل قوا، هماهنگی دستگاه ها و حضور گسترده مردم است.

جانشين فرمانده ناجا با بيان اينکه امنيت در همه ابعاد با مشارکت مردم فراهم مي شود، افزود: مردم امنيت را از خود مي دانند و اگر در برقراري امنيت حضور مردم نباشد آن امنيت شکننده خواهد بود.

وي در ادامه با اشاره به اينکه امنيت محله ،حضور و مشارکت مردم را مي طلبد، اظهار داشت: امنيت محله با حضور پليس افتخاري افزايش مي يابد.

وی یادآورشد: با توجه به این که بخش بسیار اندکی از افراد در جامعه قانون شکن هستند ،برقراری امنیت به وسیله پلیس ،مشارکت و حضور مردم را می طلبد تا مجرمین و قانون شکنان احساس ناامنی داشته باشند.

وي با اشاره به اينکه پليس در اجراي قانون و برقراري نظم و امنيت اقتدار لازم را اعمال مي کند، گفت: اقتدار توأم با رأفت و اعتدال رمز امنيت پايدار در جامعه است.

 جانشین فرمانده ناجا در ادامه به مرز مشترک این استان با ترکمنستان اشاره کرد و افزود: خراسان‌شمالی با  بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک و با وجود مسائل اجتماعی و امنیتی در حوزه داخلی علاوه بر این که باید پاسخگوی جمعیت استان باشد، جایگاه عظیمی در کشور به لحاظ میزبانی خیل جمعیت مشتاق بارگاه علی ابن موسی الرضا (ع) و تامین امنیت آنان در بعد نظامی و انتظامی دارد.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی همچنین گفت: هم اکنون 20 هزار داوطلب در اجرای طرح پلیس افتخاری ثبت نام شده اند که این میزان تا پایان سال جاری به بیش از 50 هزار تن می رسد.

وی در ادامه تردد زائران اربعین از مرزهای غربی کشور را تنها با گذرنامه امکان پذیر دانست و گفت: برای گذر زایران ایران از مرزهای مهران، چذابه و شلمچه داشتن گذرنامه الزامی است.
مومنی در باره صدور ویزا برای زائران ایرانی به منظور شرکت در آیین اربعین حسینی توسط عراق گفت: این موضوع مربوط به کشور مقابل است، گرچه در این زمینه تلاش و پیگیری هایی صورت خواهد گرفت تا با صدور روادید، مشکلی برای زایران ایجاد نشود.
وی از تشکیل ستاد امنیت انتخابات خبر داد و گفت: امنیت قابل قبولی برای مردم فراهم خواهیم کرد.
سردار مومنی در بخش دیگری در خصوص کمین نیروهای پلیس راه در سطح جاده ها گفت: مردم باید در جایی که پلیس باشد یا حضور نداشته باشد باید قوانین را رعایت کنند.
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: در تمام دنیا برای حفظ امنیت در جاده ها پلیس به شکل محسوس و نامحسوس راه های ارتباطی را کنترل می کند تا متخلفان فضا را ناامن ببینند.
وی اظهار داشت: بیش از 90 درصد مردم قانون را رعایت می کنند اما کمتر از 10 درصد جمعیت قوانین را رعایت نمی کنند که باید با قانون با آنان برخورد شود.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: با توجه به نا امني حاکم بر کشورهاي همسايه، انجام توافق هسته اي و در پيش رو بودن برگزاري همزمان انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري ،کشور از شرايط خاصي برخوردار است که در اين زمينه اولويت هاي نيروي انتظامي ابلاغ شده و با تبعيت از مقام معظم رهبري مي توان شرايط امنيتي بهتري را برقرار کرد.

سردار علیرضا مظاهری ادامه داد: طی نیمه نخست امسال تلفات جاده ای در محورهای استان کاهش قابل توجه‌ای داشته است.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه سرقت در استان،افزود: طی سال جاری سرقت‌های مسلحانه و جرائم خشن در استان کاهش یافته است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.